SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rupert Murdoch rezygnuje z kanału informacyjnego w Wielkiej Brytanii

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom kontrolowany przez Ruperta Murdocha koncern News Corp. nie uruchomi w Wielkiej Brytanii nowego telewizyjnego kanału informacyjnego o nazwie UK News TV. Nadawca doszedł do wniosku, że ze względu na wysokie koszty oraz sytuację na rynku medialnym start kanału nie byłby zadowalający biznesowo.

Rupert Murdoch Article

Rupert Murdoch należy obecnie do największych graczy na światowym rynku medialnym. Z pomocą swojej rodziny kieruje głównie dwiema znaczącymi korporacjami - Fox Inc. oraz News Corp.

Czytaj także: Facebook będzie płacił News Corp. za newsy w Australii. Podpisano umowę

Fiasko nowego kanału

W grudniu 2020 r. pojawiła się informacja o tym, że Murdoch przewiduje na wiosnę 2021 r. start nowego telewizyjnego kanału informacyjnego o nazwie UK News TV. Miały się w nim znaleźć bieżące newsy oraz materiały publicystyczne opisujące rzeczywistość w inny sposób niż robi to BBC, brytyjski nadawca publiczny.

Teraz okazało się, że plany związane z uruchomieniem nowego kanału nie zostaną zrealizowane. Jak poinformował „The Guardian” rezygnację z projektu potwierdziła w wewnętrznej korespondencji do pracowników Rebecca Brooks, szefowa kontrolowanego przez News Corp. holdingu medialnego News UK.

Brooks wyjaśniła, że wysoki koszt wprowadzenia nowego kanału telewizyjnego na antenę nie byłby ekonomicznie opłacalny w obecnej sytuacji na rynku mediów.

Czytaj także: Za 349 mln dolarów News Corp. kupuje HMH Books & Media. Zdobędzie prawa do wydawania Tolkiena i Orwella w USA

Zgodnie z zapowiedzią zamiast nowego projektu News UK będzie nadal inwestować w treści telewizyjne, takie jak materiały wideo wykorzystywane w internecie np. przez stacje radiowe, m.in. przez TalkRadio.

Brooks tłumaczyła, że obecnie o wiele więcej sensu będzie miała produkcja treści lepiej przystosowanych do odbioru w przestrzeni cyfrowej niż w wypadku tradycyjnej telewizji.

Wycofanie się koncernu Murdocha z uruchomienia nowego kanału informacyjnego oznacza wolną rękę dla innego podobnego projektu o nazwie GB News, który przygotowują obecnie m.in. byli pracownicy BBC.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rupert Murdoch rezygnuje z kanału informacyjnego w Wielkiej Brytanii

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jack
Szkoda, ze nie bedzie kolejnego, patologicznego, ksenofobicznego i antyeuropejskiego kanaly od Murdocha.
2 6
odpowiedź