SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rusza sprzedaż „Wiedźmina 3”, 1,5 mln przedpremierowych zamówień

We wtorek rozpoczyna się oficjalna sprzedaż gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon”. Ostatnia część serii pojawi się w wersji pudełkowej w 109 krajach i globalnie w dystrybucji cyfrowej. Przed premierą tytułu zebrano zamówienia na 1,5 mln egzemplarzy. - Do „Wiedźmina 3” będzie w sumie kilkanaście dodatków - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Michał Platkow-Gilewski z CD Projekt RED.

Article

Za przygotowanie „Wiedźmina 3” odpowiedzialne jest studio CD Projekt RED, a premierę gry przekładano dwukrotnie - poprzedni termin wprowadzenia jej na rynek to luty br.

Kilka dni temu CD Projekt, wydawca gry ujawnił, że w przedsprzedaży zamówiono już milion egzemplarzy (więcej informacji tutaj). Jednak tuż przed premierą ujawniono, że liczba ta wzrosła do 1,5 mln kopii.

- Zaledwie tydzień temu ogłosiliśmy, że milion klientów z całego świata złożyło preorder na „Wiedźmina 3: Dziki Gon”. Przez ostatnie 7 dni wynik ten podskoczył do przeszło 1,5 mln - potwierdził Adam Kiciński, prezes CD Projektu. - To dla nas historyczne osiągnięcie. Najważniejszy sprawdzian - premiera i sprzedaż popremierowa wciąż przed nami, a zamówienia cały czas spływają.

Na przygotowanie i wprowadzenie do sprzedaży „Wiedźmina 3” firma wydała ok. 200 mln zł. W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Michał Platkow-Gilewski, szef globalnej komunikacji CD Projekt RED, podaje, że na same działania związane z reklamą i marketingiem tytułu przeznaczono ponad 35 mln dol., unika jednak odpowiedzi na pytanie jakiej wielkości sprzedaży spodziewa się wydawca gry w pierwszych dniach jej obecności na rynku.

- Oczywiście mamy swoje wewnętrzne prognozy, jednak nie chcemy się nimi na razie dzielić - zastrzega Michał Platkow-Gilewski. - Z pewnością sprzedaż „Wiedźmina 3” przerośnie wynik osiągnięty przez poprzednika - „Wiedźmina 2”. Jedną z przyczyn będzie fakt, że poprzedni tytuł początkowo był przeznaczony wyłącznie na pecety, później dystrybucja została rozszerzona na platformę Xbox 360. W wypadku trzeciej części „Wiedźmina” mamy do czynienia od samego początku z wersjami przeznaczonymi na trzy różne platformy - PC, Xbox One i Playstation 4. To w oczywisty sposób będzie miało wpływ na wielkość sprzedaży tego tytułu.

Platkow - Gilewski zapowiada, że jesienią br. ukaże się duży dodatek do „Wiedźmina 3” zawierający dodatkowe 10 godzin rozgrywki, z kolei na początku 2016 r. przewidziane jest kolejne uzupełnienie tytułu, które pozwoli fanom gry na następne 20 godzin zabawy.

- Oprócz tego planujemy w najbliższym czasie udostępnienie 16 mniejszych darmowych dodatków do „Wiedźmina 3”, które będą się pojawiały w rytmie dwóch tygodniowo - informuje Platkow-Gilewski. Potwierdza też, że CD Projekt RED wprowadzi na rynek kolejny duży tytuł - „Cyberpunk 2077”, jednak data jego premiery nie jest jeszcze znana.

„Wiedźmin 3: Dziki Gon” w wersji do pobrania online kosztuje 129,99 zł, wersja pudełkowa do komputerów PC - 139,99 zł, a na konsole Xbox One oraz PS 4 - 219,99 zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rusza sprzedaż „Wiedźmina 3”, 1,5 mln przedpremierowych zamówień

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
eraser
W3 na x360 :)
10 10
odpowiedź
User
note2.0elo
Takie jest pojęcie o konsolach w tym "kraju".
9 10
odpowiedź
User
miodek
@UP i @UPUP
nauczcie sie czytac ze zrozumieniem barany


Z pewnością sprzedaż „Wiedźmina 3” przerośnie wynik osiągnięty przez poprzednika - „Wiedźmina 2”. Jedną z przyczyn będzie fakt, że poprzedni tytuł początkowo był przeznaczony wyłącznie na pecety, później dystrybucja została rozszerzona na platformę Xbox 360.
11 8
odpowiedź