SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rutinoscorbin nie dla małych dzieci - reklama naruszyła kodeks (wideo)

Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot promujący Rutinoscorbin naruszył reguły branżowe. W reklamie wystąpiły dzieci poniżej 6. roku życia, którym ten preparat może być podawany tylko według zaleceń lekarskich.

Komisja Etyki Reklamy zajęła się spotem Rutinoscorbinu – przygotowanym przez firmę GlaxoSmithKline Consumer Healthcare – po otrzymaniu skargi, której autor ocenił, że przekaz zachęca do podawania leku w postaci tabletek bardzo małym dzieciom, co jest niebezpiecznie ze względu na możliwość zachłyśnięcia. Odbiorca zwrócił uwagę, że bohaterka reklam, mama trojaczków, sugeruje, że podaje im Rutinoscorbin. „Trojaczki te nie wyglądają na więcej niż 4 lata (a wiele osób pewnie oceniłoby ich wiek nawet na 2 lata)” – uznał autor skargi.


Firma GlaxoSmithKline Consumer Healthcare broniła się, twierdząc, że na polskim rynku dostępne są leki i suplementy diety przeznaczone dla dzieci w postaci tabletek o rozmiarach znacznie większych od Rutinoscorbinu. Producent ujawnił również, że w ostatnim czasie zarzuty pod adresem innego z jego preparatów wpłynęły do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Inspekcji Handlowej. Skargi przysłane przez mężczyznę podającego się za przeciętnego konsumenta zawierały informacje, które mogły być znane tylko profesjonalnym podmiotom działających na rynku farmaceutycznym, dlatego obie sprawy umorzono. Zdaniem firmy protest przeciw reklamie Rutinoscorbinu też przygotowała któraś z konkurencyjnych producentów, dlatego nie powinien on być w ogóle rozpatrywany.

Komisja Etyki Reklamy nie przychyliła się jednak do tych wyjaśnień, uznając, że w spocie zostały przedstawione dzieci poniżej 6. roku życia, które zgodnie z ulotką dołączoną do Rutinoscorbinu mogą przyjmować ten preparat tylko według wskazań lekarza. „samo umieszczenie na końcu reklamy informacji, że preparat można podawać dzieciom powyżej 6 roku życia nie jest wystarczające, jeśli w całej reklamie przekaz jest zupełnie inny” –uzasadniła swoje stanowisko komisja. W konsekwencji oceniła, że przekaz naruszył kodeks reklamowy, ponieważ nie był zgodny z poczuciem odpowiedzialności społecznej.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: Rutinoscorbin nie dla małych dzieci - reklama naruszyła kodeks (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Olga
Moja 9 letnia córka po obejrzeniu reklamy rutinoscorbinu od razu stwierdziła: "mama oni się pomylili, bo dzieci przecież nie połkną tabletki!" Ja na miejscu producenta nie pokazywałabym w reklamie w ogóle małych dzieci, JEŚLI NIE MAM WERSJI LEKU W POSTACI SYROPU!!! A poza tym każda z reklam rutinoscorbinu jest po prostu głupkowata, stereotypowa i bez polotu. Naprawdę po obejrzeniu tych reklam bałabym się zażywać rutinoscorbin z obawy, że zanikną mi wyższe funkcje mózgowe...
odpowiedź