Rynek gier wideo wygeneruje w tym roku 152 mld dolarów przychodów

Według najnowszego raportu firmy analitycznej Newzoo, przychody z rynku gier wideo (bez e-sportu) wyniosą w tym roku 152 mld dolarów, o 9,6 proc. więcej niż w roku ubiegłym.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Rynek gier wideo wygeneruje w tym roku 152 mld dolarów przychodów

Newzoo szacuje, że na całym świecicie jest już 2,5 mld graczy, którzy wydadzą na tę rozrywkę 152,1 mld dolarów. Największym rynkiem pod tym względem są Stany Zjednoczone, gdzie gracze wydadzą w tym roku na gry 36,9 mld dolarów. USA wyprzedzą Chiny, Japonię, Koreę Południową i Niemcy. Polskę sklasyfikowano na miejscu 24. z wartością rynku 586 mln dolarów.

Analitycy Newzoo zwracają uwagę, że USA zawdzięcza pozycję lidera m.in. zamrożeniu licencji na niektóre tytuły w Chinach.

Gry mobile opanowują rynek

Najwięcej globalnych przychodów generują gry mobilne (na smartfony i tablety). W tym roku wydatki w tym segmencie osiągną 68,5 mld dolarów (+10,2 proc. rdr., z czego 54,9 mld dolarów dadzą gry na smartfony. Najwolniej rozwija się segment gier na pecety - zarówno jeśli chodzi o dynamikę wzrostu (+4 proc. rdr.) jak i wartość przychodów (35,7 mld dol.).

Najszybszym tempem wzrostu mogą za to pochwalić się wydawcy gier na konsole. Tylko w USA ten segment przynosi połowę przychodów z gier (18,5 mld dolarów). Na świecie wydatki na gry konsolowe rosną w tempie 13,5 proc. rocznie, osiągając w 2019r. wartość 47,9 mld dol (32 proc. całego rynku gier wideo).

grafika

Newzoo przewiduje dalszy wzrost rynku gier wideo. Do 2022 r. przychody sięgną 196 mld dolarów. Do tego czasu prawie połowę rynku będą stanowić gry mobilne.

grafika

Newzoo przeprowadził badanie w lutym i marcu wśród ponad 62 tys. respondentów z 30 krajów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu