SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rynek outdooru będzie rosnąć

Rynek reklamy zewnętrznej może wzrosnąć w 2006 roku o 12-14 proc., a w 2007 roku jego wzrost może być na poziomie 7-9 proc.

Poinformował w czwartek Radosław Kasyk, dyrektor marketingu firmy outdoorowej Stroer Polska.

"Na 12-14 proc. szacujemy tegoroczny wzrost rynku outdooru w Polsce i będzie to mniejszy wzrost niż w ubiegłym roku, bo pod koniec 2005 roku mieliśmy duże kampanie wyborcze" - powiedział dyrektor na konferencji prasowej.

"W tym roku też będą co prawda kampanie wyborcze, ale już mniejsze" - dodał.

Według danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej (IGRZ), sprzedaż firm reklamy zewnętrznej wzrosła w 2005 roku o 26,05 proc. wobec 2004 roku, do 474,35 mln zł.

Natomiast w I półroczu 2006 roku - jak podawała IGRZ - sprzedaż outdooru wyniosła 259,6 mln zł (bez wydatków na reklamę na środkach komunikacji) i wzrosła o blisko 16 proc. wobec analogicznego okresu 2005 roku.

"W przyszłym roku szacujemy, że wzrost rynku zejdzie do poziomu jednocyfrowego i będzie w granicach 7-9 proc., przy założeniu, że nie będzie kampanii wyborczych. Sytuacja w polityce jest jednak dynamiczna" - powiedział Kasyk.

Dyrektor zaznaczył, że rynkowi reklamy outdoorowej sprzyjać będzie m.in. wzrost konkurencji między stacjami telewizyjnymi i między dziennikami, a co za tym idzie wzrost wydatków na reklamę zewnętrzną oraz wzrost wydatków na promocję programów unijnych. Poza tym, pozytywnym czynnikiem dla rynku będzie wejście operatora komórkowego P4, możliwy jest też rebranding Ery.

Dołącz do dyskusji: Rynek outdooru będzie rosnąć

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl