Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zdecydowanym liderem, rywale tracą

Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w październiku br. zanotowała wyraźny wzrost udziału i umocniła się na pozycji zdecydowanego lidera zarówno na globalnym, jak i polskim rynku.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w październiku br. Chrome miał w skali globalnej 47,63 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 45,58 proc. we wrześniu.

W tym samym czasie znacząco i jednocześnie po raz pierwszy w historii badań poniżej granicy 20 proc. spadł udział drugiego w rankingu Internet Explorera Microsoftu - z 20,46 do 19,3 proc.

Spadki zanotowały także kolejne w zestawieniu przeglądarki Firefox (z 17,44 proc. do 17,04 proc.,), Safari (z 11,21 proc. do 10,99 proc.) oraz Opera (z 1,39 proc. do 1,33 proc.).

grafika

Podobną sytuację zaobserwowano w Polsce. Chrome zanotował wzrost z 45,3 proc. we wrześniu do 45,98 proc. w październiku, podczas gdy straciły Firefox (z 35,52 proc. do 34,83 proc.), Opera (z 7,5 proc. do 7,48 proc.) i Internet Explorer (z 7,41 proc. do 7,09 proc.). Zyskała jedynie zamykająca czołową piątkę przeglądarka Safari (z 2,01 proc. do 2,22 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji