Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zyskuje, IE w dół

Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w listopadzie br. powiększyła przewagę nad rywalami. Na polskim rynku aplikacja Google jest coraz bliżej liderującego Firefoxa.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w listopadzie br. Chrome miał w skali globalnej 41,87 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 40,44 proc. w październiku. Spadek zanotował także trzeci w rankingu Firefox - z 18,36 proc. do 18,11 proc.

W tym samym czasie Internet Explorer Microsoftu zanotował spadek z 28,96 proc. do 27,31 proc., podczas gdy trzeci w rankingu Firefox minimalnie zwiększył swój rynkowy udział - z 18,11 proc. do 18,15 proc.

Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (8,5 proc. - spadek o 0,04 pkt. proc.) i Opera (1,18 proc. - spadek o 0,02 pkt. proc.).

grafika

W Polsce wciąż prowadzi Firefox, ale między październikiem a listopadem br. zanotował on spadek z 40,85 proc. do 40,64 proc. udziału w naszym rynku. Dzięki temu do przeglądarki Mozilli wyraźnie zbliżył się Chrome, który zwiększył swój rynkowy udział z 38,23 proc. do 38,93 proc.

Oprócz Firefoksa straciły także kolejne w rankingu przeglądarki Internet Explorer (z 10,6 proc. do 10,2 proc.), Opera (z 6,7 do 6,65 proc.) i Safari (z 1,9 proc. do 1,86 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska