Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zyskuje na świecie, mocno w dół w Polsce, w górę Firefox

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w lutym 2016 r. zanotowała wzrost udziału na całym świecie, ale w Polsce sporo straciła. Sporo zyskał Firefox, który w skali globalnej wyprzedził Internet Explorera.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w lutym br. Chrome miał w skali globalnej 55,33 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 54,2 proc. w styczniu.

W tym samym czasie wzrost zanotował także Firefox (z 14,61 proc. do 14,67 proc.), któremu udało się wyprzedzić Internet Explorera Microsoftu (spadek z 14,62 proc. do 13,38 proc.).

Poza tym spadek zanotowała czwarta w rankingu Safari firmy Apple (z 9,47 proc. do 9,46 proc.), a zyskała zamykająca pierwszą piątkę zestawienia przeglądarka Opera (z 1,96 proc. do 2 proc.).

grafika

Tymczasem w Polsce Chrome co prawda utrzymał pozycję zdecydowanego lidera, ale zanotował pierwszy od pół roku i od razu bardzo wyraźny spadek. Przeglądarka Google miała w lutym br. 50,38 proc. udziału w naszym rynku, wobec 56,05 proc. w styczniu. Sporo zyskał natomiast drugi Firefox - z 26,18 proc. do 29,9 proc.

W pojedynku o trzecie miejsce górą Opera, która zanotowała jednak spadek z 7,54 proc. do 7,33 proc. i wyraźnie zbliżył się do niej Internet Explorer (wzrost z 5,04 proc. do 6,55 proc.). Czołową piątkę zamyka przeglądarka Safari (wzrost z 2,12 proc. do 2,52 proc.).

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?