Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zyskuje na świecie, traci w Polsce

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w marcu 2016 r., podobnie jak miesiąc wcześniej, zanotowała wzrost udziału na całym świecie, ale straciła w Polsce.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w marcu br. Chrome miał w skali globalnej 56,4 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 55,33 proc. w lutym.

W tym samym czasie spadki zanotowały: drugi w rankingu Firefox (z 14,67 proc. do 14,31 proc.), trzeci Internet Explorer Microsoftu (z 13,38 proc. do 12,52 proc.) oraz zamykająca pierwszą piątkę zestawienia Opera (z 2 proc. do 1,91 proc.). Poza tym minimalnie zyskała czwarta w rankingu przeglądarka Safari firmy Apple (z 9,46 proc. do 9,47 proc.).

grafika

Tymczasem w Polsce Chrome co prawda utrzymał pozycję zdecydowanego lidera, ale zanotował drugi z rzędu spadek i po raz pierwszy od sierpnia 2015 r. kontrolował mniej niż połowę naszego rynku. Przeglądarka Google miała w marcu br. 49,18 proc. udziału, wobec 50,38 proc. w lutym.

Zyskał natomiast drugi Firefox - z 29,9 proc. do 30,68 proc. (po raz pierwszy od maja 2015 r. powyżej 30 proc.).

W pojedynku o trzecie miejsce górą Opera, która zanotowała jednak spadek z 7,33 proc. do 7,29 proc., dzięki czemu znów zbliżył się do niej Internet Explorer (wzrost z 6,55 proc. do 6,7 proc.). Czołową piątkę zamyka przeglądarka Safari (wzrost z 2,52 proc. do 2,68 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]