Rynek przeglądarek internetowych: ponad 30 proc. dla Chrome, IE w dół

Chrome zdobył w marcu ponad 30 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek i po raz kolejny zbliżył się do Internet Explorera. Aplikacja Google powoli zmniejsza także dystans do liderującego na polskim rynku Firefoksa.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w marcu tego roku Chrome miał - w skali globalnej - 30,87 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 29,84 proc. w lutym.

Tymczasem Internet Explorer Microsoftu zanotował w tym samym czasie spadek z 35,75 proc. do 34,81 proc. rynkowego udziału.

Przypomnijmy, że w ubiegłym miesiącu na jeden dzień Chrome pokonał Internet Explorera i był najpopularniejszą przeglądarką internetową na świecie.

W marcu na trzecim miejscu znalazł się Firefox (24,98 proc.), a pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (6,72 proc.) i Opera (1,78 proc.).

grafika

W Polsce zdecydowanym liderem pozostaje Firefox, ale między lutym a marcem zanotował on spadek z 47,72 proc. do 47,11 proc. udziału w naszym rynku. Zyskały na tym Chrome i Internet Explorer, które zwiększyły swój rynkowy udział odpowiednio z 25,9 proc. do 26,07 proc. oraz z 15,33 proc. do 15,83 proc. Kolejne miejsca zajęły przeglądarki Opera (8,87 proc.) i Safari (1,4 proc.).

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji