Eska wyprzedziła Jedynkę i Trójkę. Duży wzrost Radia Maryja

W okresie od marca do maja br. na pozycji zdecydowanego lidera rynku radiowego w Polsce znalazło się RMF FM. Z piątego na trzecie miejsce awansowała Eska, która wyprzedziła Trójkę i Jedynkę. Warty odnotowania jest duży wzrost słuchalności Radia Maryja - raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od marca do maja 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,2 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Wynik tej stacji względem analogicznego okresu rok wcześniej się nie zmienił

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 13,1 proc. (udział tej stacji względem fali marzec-maj 2017 zmalał o 0,2 pkt. proc.). Od 3 kwietnia br. Radio ZET wprowadziło korektę ramówki - pasmo poranne prowadzi Damian Michałowski i Michał Korościel, a przedpołudniowe - Tomasz Florkiewicz. Agnieszka Kołodziejska natomiast jest prowadzącą pasma w godz. 12-15, a Marcin Sońta i Mateusz Ptaszyński - w godz. 15-18.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sluchalnosc-radia-wies-i-male-miasta-rmf-fm-liderem-trojka-w-dol,7171452212295809a ##

Z miejsca piątego na ostatnią lokatę podium awansowała sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,8 proc., po wzroście o 1 pkt. proc. Stacja ta pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu.

Eska wyprzedziła publiczną Jedynkę, która spadła z miejsca trzeciego na czwarte. Udział PR 1 spadł najbardziej w zestawieniu - o 1,3 pkt. proc. do 6,7 proc., czyli do najniższego wyniku słuchalności tej stacji w historii.

Z czwartego na piąte miejsce spadła Trójka z wynikiem na poziomie 6 proc. W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 1 pkt. proc.

Wysoki wzrost, wynoszący 0,5 pkt. proc., zanotowało Radio Maryja, którego wynik zwiększył się do 2,1 proc. Znaczący wzrost osiągnęły również takie stacje jak: Audytorium 17 (do góry o 0,3 pkt. proc. do 5,3 proc.) oraz Radio Plus (+ 0,3 pkt. proc. do 2,3 proc.).

Najwyższy wynik w historii zanotowało Antyradio, którego średni udział wzrósł o 0,1 pkt. proc. do 1,9 proc. Stacja ta w zestawieniu jednak spadła z 12. na 13. lokatę.

Na 17. miejscu uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września ub.r. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział tej stacji w okresie od marca do maja br. wyniósł 0,7 proc., czyli 0,1 pkt. proc. mniej względem ZET Gold z analogicznego okresu rok wcześniej.

grafika

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe