SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio Eska pierwszy raz na podium, Jedynka z najniższym wynikiem w historii

Od sierpnia do października br. na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem. Po raz pierwszy w historii na trzecie miejsce awansowała Eska spychając z podium PR 1, który zanotował największy spadek - raport Wirtualnemedia.pl.

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od sierpnia do października 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,5 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,3 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 13,9 proc., po wzroście względem fali sierpień-październik 2017 o 0,9 pkt. proc.

Ostatnią lokatę podium po raz pierwszy w historii zajęła Eska - najwyżej będąca w rankingu sieć radiowa, która awansowała z miejsca piątego. Jej udział w rynku wyniósł 7,8 proc., po wzroście o 1,1 pkt. proc.

Eska po raz pierwszy w historii badań radiowych wyprzedziła publiczną Jedynkę, która spadła na miejsce czwarte. Udział PR I spadł o 1,1 pkt. proc. (najbardziej w zestawieniu) do 7,7 proc. - najniższego wyniku tej stacji w historii badania Radio Track.

Z czwartego na piąte miejsce spadła Trójka z wynikiem na poziomie 6,5 proc. (jest to wyrównanie najniższego wyniku słuchalności tej stacji od 2009 roku z poprzedniej fali, kiedy to również antena miała 6,5 proc. udziału). W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 0,6 pkt. proc.

Wysokie wzrosty, wynoszące 0,3 pkt. proc., zanotowały dwie stacje: RMF MAXXX i Antyradio. Wynik pierwszej stacji zwiększył się do 3,6 proc., a drugiej - do 1,8 proc.

19. miejsce z wynikiem na poziomie 0,5 pkt. proc. zanotowało Polskie Radio 24. Stacja ta jest nadawana analogowo od początku września ub.r., gdy przejęła ona częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania, Program IV Polskiego Radia w okresie od sierpnia do października 2016 roku miał 0,3 proc. udziału (stacja ta w zestawieniu również była 19.).

Dwa oczka wyżej uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września br. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział ZET Gold i Meloradia w okresie od sierpnia do października br. wyniósł 0,7 proc., czyli 0,1 pkt. proc. mniej względem ZET Gold z analogicznego okresu rok wcześniej.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Dołącz do dyskusji: Radio Eska pierwszy raz na podium, Jedynka z najniższym wynikiem w historii

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Gratulacje dla Eski :D :D :D Cieszę się, że wypchnęła z podium PiSdzielską Jedynkę! :D Słupki słuchalności mówią same za siebie, że już nawet Radio Eska jest LEPSZE od Jedynki i żaden prawacki hurtownik i pracownik kanałów ściekowych nie jest w stanie temu zaprzeczyć! :D Procenty słuchalności nie kłamią. RMF FM, Radio ZET i ESKA są trzema najlepszymi rozgłośniami w Polsce, a narodowo-konserwatywne "przewietrzone" PR idzie coraz bardziej na zasłużone dno! :D :D :D
odpowiedź
User
potrafiący odróżnić kicz od wartości
"Hurtownik i pracownik kanałów ściekowych" może nie jest w stanie zaprzeczyć, ale ja - jako konserwatywny intelektualista - bardzo chętnie zaprzeczę.

RMF, Zet i Eska są rozgłośniami dla mało wymagających słuchaczy, którzy (niestety) są większością i już dawno się z tym pogodziłem. Niski poziom intelektualny, uboga baza muzyczna, brak wartościowych audycji. Do tego serwisy informacyjne traktowane jako zło konieczne, czytane na jednym wydechu przez sztucznie podekscytowanych prowadzących i z obowiązkowym plumkaniem w tle. Robi mi się słabo, kiedy czasami gdzieś w mieście choć przez chwilę bywam skazany na słyszenie którejś z tych stacji w miejscach publicznych (chociaż w moim mieście o wiele popularniejsze jest pewne radio lokalne na literę R, na które trafiam częściej i jest jeszcze większą tandetą od tych ogólnopolskich). Gdybym był skazany na słuchanie którejś z tych trzech stacji przez wiele godzin, to byłaby dla mnie dotkliwa kara.

Niech żyje Polskie Radio! Radio, któremu spadła i jeszcze spada słuchalność, ale które w ostatnich dwóch latach bardzo zyskało na poziomie merytorycznym i śmiało może walczyć o tytuł radia dla wymagających słuchaczy. Wprawdzie Trójkę jeszcze trzeba trochę zmienić i "przewietrzyć", ale innych rozgłośni Polskiego Radia da się słuchać z zadowoleniem przez większą część dnia. Na przykład poczciwa Jedynka jest dobitnym przykładem solidnie "przewietrzonego" radia (szybko została postawiona na nogi po tym, co z nią zrobił Kamil Dąbrowa). Świetnym uzupełnieniem jest Polskie Radio 24 - kiedy mam ochotę na więcej publicystyki na wysokim poziomie, włączam i się upajam. Żałuję tylko, że nie ma w tym radiu już długich serwisów informacyjnych, które były dość oryginalnym rozwiązaniem. Jest też Dwójka, jeśli się chce posłuchać kulturalnych wartości, powieści czytanych, posłuchać klasyki, jazzu. O rozgłośniach regionalnych pisać nie będę, bo te dwie, do których mam dostęp - Radio Dla Ciebie i Radio Kielce - nie prezentują jakiegoś wybitnie wysokiego poziomu i ich w zasadzie nie słucham.

Oczywiście niektórzy i tak powiedzą, że Polskie Radio to PiSowska propaganda, szerzenie kłamstwa i nienawiści i takie tam. Ale kto by się przejmował zdaniem antyPiSowskich fanatycznych lewaków ślepo zakochanych w PO i uważających za prawdę objawioną te kłamstwa podawane w TVN 24, TOK FM, GW i innych lewackich mediach?

Tyle w temacie!
odpowiedź
User
Krycha z Wałbrzycha

Oczywiście niektórzy i tak powiedzą, że Polskie Radio to PiSowska propaganda, szerzenie kłamstwa i nienawiści i takie tam.


Potwierdzam, że kanały pisowskich radiowęzłów są typową, prymitywną i nachalną propagandą obecnej ekipy rządzącej. Nawet towarzysze się z tym nie kryją mieszając swoją pokraczną ideologię z ludycznym katolicyzmem. Widać to nie tylko w metodach manipulacji ale przede wszystkim w języku oraz ludziach, których rękami to robią. Starzy wyjadacze pzpr-owscy plus masa dyletantów z mlekiem pod nosem ( z quasiuczelni radomskiej) skutkują ucieczką słuchaczy. Będzie sporo pracy pozytywistycznej by odbudować ideę radia publicznego po odsunięciu tego cyrku od koryta. Póki co, rynek weryfikuje ich nieudolność. Reklamodawcy odchodzą i - przede wszystkim - słuchacze.
odpowiedź