SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rynek reklamy telewizyjnej w listopadzie wzrósł o 6 proc. Polsat i Aflofarm liderami (raport)

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w listopadzie 2020 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 5,78 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

fot. Shutterstock.com Article

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,33 mln spotów reklamowych, o 6,23 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 19,52 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 18,92 tys. godzin).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 3,59 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 5,78 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 590,03 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 3,03 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugi był TVN, którego wpływy zwiększyły się o 9,77 proc. do 448,54 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (208,62 mln zł; wzrost o 7,82 proc.), a czwarta była TVP2 (203,82 mln zł; + 12,81 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 94,22 mln zł i wzrostem o 26,73 proc.

Najwięcej wydaje Aflofarm

Najwięcej na reklamę w telewizji - 155,31 mln zł - w listopadzie 2020 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 29,35 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (115,65 mln zł; do góry o 16,83 proc.) i Lidl Polska (90,93 mln zł; + 3,72 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej w listopadzie wzrósł o 6 proc. Polsat i Aflofarm liderami (raport)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl