Rynek smartfonów z najwolniejszym wzrostem od 2008 r., Samsung przed Apple

403 miliony smartfonów zostało sprzedanych na świecie w IV kwartale 2015 roku - wynika z danych firmy badawczej Gartner.

km
km
Udostępnij artykuł:
Rynek smartfonów z najwolniejszym wzrostem od 2008 r., Samsung przed Apple

W ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku sprzedaż smartfonów była co prawda o 9,7 proc. większa w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, ale to jednocześnie najwolniejsze tempo wzrostu od 2008 roku.

Jedynymi producentami z Top 5 rankingu, którzy zanotowali wzrost sprzedaży rok do roku, byli Samsung i Huawei. Tymczasem po raz pierwszy w historii zmalała sprzedaż iPhone'ów firmy Apple.

grafika

W całym 2015 roku na świecie sprzedano 1,4 miliarda smartfonów - o 14,4 proc. więcej niż w roku 2014. Tutaj liderem również był Samsung, ale jego udział w rynku zmalał o 2,2 pkt. proc. Drugie Apple, z 225,9 miliona sprzedanych iPhone'ów zdobyło blisko 16 proc. rynkowego udziału, a na trzecim miejscu znalazło się Huawei, po 53-proc. wzroście sprzedaży.

grafika

Z kolei biorąc pod uwagę systemy operacyjne w smartfonach, zdecydowanie prowadzi stworzony przez Google Android, który zdobył w IV kwartale ub.r. 80,7 proc. rynkowego udziału. To o 4,7 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej, podczas gdy zajmująca drugie miejsce platforma iOS od Apple straciła w tym samym czasie 2,7 pkt. proc. i zdobyła 17,7 proc. udziału w rynku. Daleko w tyle są systemy Windows Microsoftu i BlackBerry.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator