SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” 40 proc. mniej z reklam, „GW” i „Polska” po 14 proc. w dół (Top 10)

W kwietniu br. dzienniki cennikowo zarobiły z reklam 12,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Spadki wynoszące po 30-40 proc. zanotowały „Rzeczpospolita”, „Nasze Miasto” i „Puls Biznesu”, a po 15 proc. - „Gazeta Wyborcza” i „Polska”.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w kwietniu br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji) wyniosły 148,5 mln zł, czyli 12,5 proc. mniej niż rok wcześniej. To i tak nieco mniejszy spadek niż w I kwartale br., kiedy gazety cennikowo zarobiły z reklam 15,4 proc. mniej niż przed rokiem (przeczytaj więcej).

>>> Tylko „Gazeta Polska Codziennie” ze wzrostem sprzedaży, ostro w dół „Rzeczpospolita”

Zarabiająca z reklam zdecydowanie najwięcej wśród dzienników „Gazeta Wyborcza” (Agora) oraz druga w zestawieniu „Polska” (Polskapresse) zanotowały spadki wynoszące po 14,1 proc. Natomiast „Super Express” (Murator) zarobił 9,4 proc. mniej niż rok wcześniej.

Dużo większe spadki cennikowych wpływów reklamowych zanotowały „Rzeczpospolita” (Gremi Media), bezpłatne „Nasze Miasto” (do września ub.r. ukazujące się jako „Echo Miasta”; Polskapresse) i „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). „Rzeczpospolita” zarobiła 39,7 proc. mniej niż przed rokiem, „Nasze Miasto” - 24,6 proc. mniej, a „Puls Biznesu” - 29,5 proc. mniej.

Z drugiej strony cennikowe przychody reklamowe bezpłatnego „Metra” (Agora) wzrosły w skali roku o 11,6 proc. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił o 1,8 proc. więcej, a „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - o 1,9 proc. więcej niż rok wcześniej.

>>> „Fakt” nowym liderem czytelnictwa dzienników w Polsce

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media)
WIRTUALNEMEDIA.PLIV.2013IV.2012
Gazeta Wyborcza43 203 153 zł50 308 477 zł
Polska22 174 259 zł25 819 736 zł
Fakt16 155 835 zł15 876 362 zł
Super Express9 367 764 zł10 339 498 zł
Rzeczpospolita8 523 741 zł14 143 472 zł
Dziennik Gazeta Prawna7 414 149 zł7 274 375 zł
Metro7 082 597 zł6 345 281 zł
Nasze Miasto2 822 545 zł4 316 142 zł
Puls Biznesu2 649 740 zł3 760 110 zł
Gazeta Pomorska2 621 622 zł2 757 580 zł
monitorowane tytuły razem148 459 143 zł169 580 784 zł

 

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” 40 proc. mniej z reklam, „GW” i „Polska” po 14 proc. w dół (Top 10)

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Yogidługonogi
Ogłaszam Hajdarowicza antyMidasem! Ciekawe, ile ma pieniążków na kupce i kiedy się kupka skończy? A taka była porządna gazeta.
odpowiedź
User
Miś Uszatek
Porządna to może była w zeszłym wieku.
odpowiedź
User
kik
Kolejny sukces Bodzia Chraboty. Bodek to geniusz. A za chwilę będą wyniki kwietnia, kolejny czwarty najgorszy miesiąc w historii gazety i zjazd poniżej 60 tys. Kto wymyślił to żałosne beztalencie na naczelnego?
odpowiedź