„Rzeczpospolita” stawia na podcasty. Prowadzą Kolanko, Chrabota, Szymanek, Kowalska, Szczepłek i Żukowski

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) zainaugurowała cykle podcastów „Rzeczpospolita Rozmowy” i „Rzeczpospolita Audycje”. Trafiać tam będą wywiady z politykami, ludźmi biznesu, sportu, lekarzami i prawnikami. Na potrzeby podcastów dziennik uruchomił multimedialne studio.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Kanał „Rzeczpospolita Audycje” wystartował w poniedziałek 9 grudnia. Dostępnych tam będzie docelowo pięć autorskich formatów, przygotowanych i prowadzonych przez dziennikarzy „Rzeczpospolitej”. Każda z audycji publikowana jest raz w tygodniu w każdy poniedziałek, wtorek, środę czwartek i piątek o godz. 12.00 i trwa około 30 minut.

W poniedziałki Michał Kolanko zaprasza słuchaczy do rozmowy ze swoim gościem w politycznym programie „Game Changer”, we wtorki - Cezary Szymanek w programie „Wywiad z Prezesem” rozmawia z właścicielami firm, prezesami i menedżerami m.in. o ich recepcie na sukces w biznesie i o tym, co robią w czasie wolnym. Środy należą do Bogusława Chraboty, który prowadzi cykl „Świat w skali makro”, gdzie z gośćmi rozmawia na temat zmieniającego się świata oraz procesów geopolitycznych i gospodarczych.

 

W czwartkowej audycji „Doktor Internet i Pani Rozum” w rozmowie Karolina Kowalska rozprawiać się będzie z mitami, krążącymi w internecie na temat zdrowia zaś w każdy piątek Stefan Szczepłek i Mirosław Żukowski zaproszą słuchaczy do spotkania z osobistościami sportu i nowo odkrytymi talentami w audycji „Sportowi Panowie Dwaj”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/podrozaly-rzeczpospolita-parkiet-i-dziennik-gazeta-prawna,7170801456343169a ##

Od kilku tygodni działa też inny kanał - „Rzeczpospolita Rozmowy”. Trafiają tam trzy razy dziennie (od poniedziałku do piątku) 15-minutowe podcasty, zrealizowane na podstawie prowadzonych na żywo rozmów w telewizyjnym studiu „Rzeczpospolitej”. Gotowe do odsłuchania materiały pojawiają się już w ciągu kilkunastu minut od zakończenia rozmowy na żywo. Wywiady podzielone są na trzy kategorie tematyczne: polityka, biznes i prawo. Archiwum audio zawiera teraz ponad sto rozmów, przeprowadzonych przez dziennikarzy i publicystów „Rzeczpospolitej”.

 

- Uruchomienie podcastów to kolejny krok w kierunku transformacji cyfrowej naszego wydawnictwa i naturalny efekt rosnącej popularności tej formy komunikacji na całym świecie. Siłą podcastów jest możliwość słuchania w każdych warunkach - w samochodzie, na rowerze, w autobusie, tramwaju, czy podczas spaceru lub biegania. My chcemy umożliwić Czytelnikom „Rzeczpospolitej”, którzy nie zawsze mają czas zasiąść przed komputerem i obejrzeć rozmowę, by mogli na spokojnie jej wysłuchać. W redakcji pracują dziennikarze z dużym doświadczeniem radiowym, posiadamy też odpowiednie zaplecze technologiczne, by realizować audycje - mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media.

- Od teraz można być już nie tylko czytelnikiem lub widzem „Rzeczpospolitej”, ale także jej słuchaczem. Dodajemy kolejne kanały komunikacji z czytelnikami, by umożliwić im szersze spojrzenie na wiele tematów i dziedzin - dodaje Cezary Szymanek, redaktor naczelny serwisu rp.pl.

Podcastów można słuchać także na stronie rp.pl oraz poprzez serwisy Spotify, Apple Podcasts, Soundcloud, Stitcher oraz Cast na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych z systemami iOS i Android.

Z danych Gemius/PBI wynika, że w październiku br. w serwisie Rp.pl 4,61 mln internautów wykonało 21,99 mln odsłon i spędziło przeciętnie po 2 minuty i 58 sekund, a w witrynie wydawanego przez tę samą firmę „Parkietu” 210,8 tys. odwiedzających wygenerowało 1,51 mln odsłon oraz 6 minut i 3 sekundy średniego czasu korzystania.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol