„Rzeczpospolita” stawia na podcasty. Prowadzą Kolanko, Chrabota, Szymanek, Kowalska, Szczepłek i Żukowski

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) zainaugurowała cykle podcastów „Rzeczpospolita Rozmowy” i „Rzeczpospolita Audycje”. Trafiać tam będą wywiady z politykami, ludźmi biznesu, sportu, lekarzami i prawnikami. Na potrzeby podcastów dziennik uruchomił multimedialne studio.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Kanał „Rzeczpospolita Audycje” wystartował w poniedziałek 9 grudnia. Dostępnych tam będzie docelowo pięć autorskich formatów, przygotowanych i prowadzonych przez dziennikarzy „Rzeczpospolitej”. Każda z audycji publikowana jest raz w tygodniu w każdy poniedziałek, wtorek, środę czwartek i piątek o godz. 12.00 i trwa około 30 minut.

W poniedziałki Michał Kolanko zaprasza słuchaczy do rozmowy ze swoim gościem w politycznym programie „Game Changer”, we wtorki - Cezary Szymanek w programie „Wywiad z Prezesem” rozmawia z właścicielami firm, prezesami i menedżerami m.in. o ich recepcie na sukces w biznesie i o tym, co robią w czasie wolnym. Środy należą do Bogusława Chraboty, który prowadzi cykl „Świat w skali makro”, gdzie z gośćmi rozmawia na temat zmieniającego się świata oraz procesów geopolitycznych i gospodarczych.

 

W czwartkowej audycji „Doktor Internet i Pani Rozum” w rozmowie Karolina Kowalska rozprawiać się będzie z mitami, krążącymi w internecie na temat zdrowia zaś w każdy piątek Stefan Szczepłek i Mirosław Żukowski zaproszą słuchaczy do spotkania z osobistościami sportu i nowo odkrytymi talentami w audycji „Sportowi Panowie Dwaj”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/podrozaly-rzeczpospolita-parkiet-i-dziennik-gazeta-prawna,7170801456343169a ##

Od kilku tygodni działa też inny kanał - „Rzeczpospolita Rozmowy”. Trafiają tam trzy razy dziennie (od poniedziałku do piątku) 15-minutowe podcasty, zrealizowane na podstawie prowadzonych na żywo rozmów w telewizyjnym studiu „Rzeczpospolitej”. Gotowe do odsłuchania materiały pojawiają się już w ciągu kilkunastu minut od zakończenia rozmowy na żywo. Wywiady podzielone są na trzy kategorie tematyczne: polityka, biznes i prawo. Archiwum audio zawiera teraz ponad sto rozmów, przeprowadzonych przez dziennikarzy i publicystów „Rzeczpospolitej”.

 

- Uruchomienie podcastów to kolejny krok w kierunku transformacji cyfrowej naszego wydawnictwa i naturalny efekt rosnącej popularności tej formy komunikacji na całym świecie. Siłą podcastów jest możliwość słuchania w każdych warunkach - w samochodzie, na rowerze, w autobusie, tramwaju, czy podczas spaceru lub biegania. My chcemy umożliwić Czytelnikom „Rzeczpospolitej”, którzy nie zawsze mają czas zasiąść przed komputerem i obejrzeć rozmowę, by mogli na spokojnie jej wysłuchać. W redakcji pracują dziennikarze z dużym doświadczeniem radiowym, posiadamy też odpowiednie zaplecze technologiczne, by realizować audycje - mówi Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu Gremi Media.

- Od teraz można być już nie tylko czytelnikiem lub widzem „Rzeczpospolitej”, ale także jej słuchaczem. Dodajemy kolejne kanały komunikacji z czytelnikami, by umożliwić im szersze spojrzenie na wiele tematów i dziedzin - dodaje Cezary Szymanek, redaktor naczelny serwisu rp.pl.

Podcastów można słuchać także na stronie rp.pl oraz poprzez serwisy Spotify, Apple Podcasts, Soundcloud, Stitcher oraz Cast na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych z systemami iOS i Android.

Z danych Gemius/PBI wynika, że w październiku br. w serwisie Rp.pl 4,61 mln internautów wykonało 21,99 mln odsłon i spędziło przeciętnie po 2 minuty i 58 sekund, a w witrynie wydawanego przez tę samą firmę „Parkietu” 210,8 tys. odwiedzających wygenerowało 1,51 mln odsłon oraz 6 minut i 3 sekundy średniego czasu korzystania.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem