SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza” z dużymi spadkami wpływów reklamowych w 2017 roku

W 2017 roku tylko trzy spośród dziesięciu dzienników z największymi wpływami z reklam odsiągnęły wzrost przychodów: „Dziennik Gazeta Prawna”, „Głos Wielkopolski” i „Gazeta Pomorska”. Największy spadek wpływów zanotowała natomiast „Rzeczpospolita” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Cennikowe wydatki na reklamę w dziennikach wyniosły w 2017 roku 1,39 mld zł. Były niższe w porównaniu z 2016 rokiem o 9,7 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl przygotowanej na bazie danych Kantar Media.

Cennikowy spadek jest niższy niż ten prognozowany przez domy mediowe. Według szacunków domu mediowego Zenith (Publicis Media) nakłady na reklamę w gazetach codziennych były niższe w ub.r. o 16,9 proc. w stosunku do roku 2016. Tendencja spadkowa ma utrzymać się również w 2018 roku i wynieść 12,5 proc.

Największe przychody z reklam miała w ub.r. „Gazeta Wyborcza”. Z wynikiem blisko 304 mln zł utrzymała pozycję lidera, mimo że na reklamach zarobiła 13,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Drugim najczęściej wybieranym przez reklamodawców tytułem prasy codziennej był „Fakt”, który na reklamach zarobił 144,3 mln zł, czyli 5,1 proc.mniej niż przed rokiem. Trzecie miejsce na podium przypadło „Super Expressowi” z wpływami w kwocie 110,2 mln  zł (8,2 proc. niższymi w skali roku).

Z czołówki 10 dzienników o najwyższych przychodach z reklam tylko trzy tytuły odnotowały wzrosty wpływów reklamowych. „Dziennik Gazeta Prawna” zwiększył je o 2,3 proc., do 59,9 mln zł; „Głos Wielkopolski” - o 4,3 proc., do 45,8 mln zł, a „Gazeta Pomorska” - o 2,4 proc., do 33,8 mln zł.

Największy spadek przychodów reklamowych zanotowała „Rzeczpospolita”. W 2017 roku reklamodawcy wydali w tym dzienniku 20,8 proc. mniej niż rok wcześniej – 108,6 mln zł.

Wydatki na reklamę w „Dzienniku Zachodnim” spadły w skali roku o 2,1 proc., do 52,2 mln zł, a w „Dzienniku Bałtyckim” - o 0,7 proc., do 45,5 mln zł. Z kolei „Dziennik Łódzki” zarobił 9,4 proc. mniej - 33,3 mln zł.

Wpływy reklamowe dzienników (TOP 10)

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

2016

2017

zmiana proc.

GAZETA WYBORCZA

350 912 860 zł

303 957 919 zł

-13,4

FAKT

152 018 172 zł

144 297 837 zł

-5,1

SUPER EXPRESS

119 993 395 zł

110 205 716 zł

-8,2

RZECZPOSPOLITA

137 162 492 zł

108 646 259 zł

-20,8

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

58 512 754 zł

59 874 846 zł

2,3

DZIENNIK ZACHODNI

53 316 763 zł

52 201 050 zł

-2,1

GŁOS WIELKOPOLSKI

43 927 787 zł

45 819 680 zł

4,3

DZIENNIK BAŁTYCKI

45 813 965 zł

45 476 939 zł

-0,7

GAZETA POMORSKA

32 999 556 zł

33 797 460 zł

2,4

DZIENNIK ŁÓDZKI

36 767 000 zł

33 315 375 zł

-9,4

Razem

1 543 397 354 zł

1 393 800 799 zł

-9,7

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza” z dużymi spadkami wpływów reklamowych w 2017 roku

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janusz
Gazeta i tak ma gigantyczne zyski z reklam. 300 mln to mega dużo kasy. Wbrew tego co mówią wiadomości, pełno w Gazecie reklam spółek skarbu Panstwa. A domy mediowe mają super relacje z Wyborczą i dlatego tam to idzie. Mimo, że sprzedaż mają słabą. I w sumie nie wiem, kto dziś inwestuje w reklamę w papierze? Mamy przecież 2018.
odpowiedź
User
radek
Cennikowe bzdety
odpowiedź
User
Mark
GW - 47 mln zł mniej z reklam, do tego dochodzi spadek sprzedaży samej gazety. Sprzedaż kolejnych nieruchomości tu nie pomoże, kolejne redukcje zatrudnienia są potrzebne.
odpowiedź