SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Rzeczpospolita” i „Głos Wielkopolski” liderami sprzedaży e-wydań dzienników w 2017 roku

W ub.r. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Głos Wielkopolski” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w 2017 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 300 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 1,47 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 722 egz., o 2,09 proc. większym niż w poprzednim roku.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 14,92 proc. do 3 373 egz.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która zajęła siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 15,69 proc. i wyniósł 354 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 17,76 proc. do 176 egz., zanotował z kolei „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten w rankingu uplasował się na ósmej lokacie.

Tylko jeden dziennik w ub.r. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza” (Agora), której wynik w porównaniu do 2016 roku zmalał o 40,44 proc. i wyniósł 402 egz.

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w 2017 roku należała do „Głosu Wielkopolskiego” (Polska Press Grupa), który awansował z miejsca trzeciego. Jego wynik wyniósł 827 egz., po wzroście o 109,90 proc.

Na drugie miejsce spadło „Echo Dnia” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 726 egz., po spadku o 19,78 proc.

Podium, po spadku z 2. pozycji, uzupełnia „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 24,39 proc. do 714 egz.

Z 12. na 5. lokatę awansowała „Gazeta Krakowska” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 499 egz., po wzroście o 123,77 proc. - największym w zestawieniu.

Najwięcej stracił tutaj tytuł „Nowości - Dziennik Toruński” (również Polska Press Grupa) - było to 28,48 proc. do 113 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 15. na 17.

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Głos Wielkopolski” liderami sprzedaży e-wydań dzienników w 2017 roku

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wzrosty ?
W temacie wzrostów sprzedaży e-wydań Głosu Wielkopolskiego ...powala :P
109.90% wzrostu faktycznie imponujący wzrost .
Jednak w sztukach to już średnio to wygląda. Z 394 skok do 827 sztuk.
No cóż to tylko cyferki :P
Szkoda że same redakcje nawet nie starają się ratować własnych miejsc pracy.
1 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing