„Rzeczpospolita” nadal najczęściej cytowana, „GW” przed „DGP”

W grudniu „Rzeczpospolita” była kolejny miesiąc z rzędu najczęściej cytowanym polskim medium - wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Na drugie miejsce zestawienia powróciła „Gazeta Wyborcza”, wyprzedzając „Dziennik Gazetę Prawną”.

Tomasz Wojtas / tw
Tomasz Wojtas / tw
Udostępnij artykuł:

W grudniu polskie media powoływały się na publikacje „Rzeczpospolitej” nieco rzadziej niż w listopadzie (więcej), jednak gazeta ta pozostała najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce. Najczęściej przywoływane były zamieszczone w niej sondaż podsumowujący pracę rządu w ubiegłym roku, wypowiedź Grzegorza Schetyny, w której tłumaczył, że między nim a Donaldem Tuskiem nie ma konfliktu, oraz wyliczenie dotyczące cen produktów potrzebnych do przygotowania kolacji wigilijnej. Natomiast na drugie miejsce zestawienia powróciła „Gazeta Wyborcza”, wyprzedzając „Dziennik Gazetę Prawną”, dzięki publikacjom dotyczącym polskiej polityki, podatkom i rozliczeniom oraz analizom nowych propozycji prawnych i ustawodawczych.  

Zdecydowanie najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną pozostaje TVN24, a radiową – RMF FM. Oba kanały były najczęściej przywoływane w kontekście podawanych w nich informacji dotyczących działalności policji i przestępczości oraz polskiej polityki. Najczęściej cytowanym serwisem internetowym był w grudniu niezmiennie onet.pl, a na drugie miejsce powrócił tvn24.pl.

 

W grudniu największe zainteresowanie mediów wzbudziły ujawnione przez „Super Express” kompromitujące materiały z udziałem Krzysztofa Piesiewicza, przytaczane w kontekście polskiej polityki. Dzięki temu tabloid znalazł się na wysokim 8. miejscu w ogólnym zestawieniu opiniotwórczych mediów.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu