„Rzeczpospolita” najczęściej cytowana. Wyprzedziła Onet i WP

W marcowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów Instytutu Monitorowania Mediów liderem została „Rzeczpospolita”. Dziennik wyprzedził dwa portale internetowe – Onet i Wirtualną Polskę.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
„Rzeczpospolita” najczęściej cytowana. Wyprzedziła Onet i WP

W marcuRzeczpospolita odnotowała prawie 3,6 tysiąca cytowań i awansowała o jedno miejsce w rankingu. Dziennik opublikował wyniki sondażu IBRIS, z którego wynika, że 55 proc. ankietowanych popiera przywrócenie obowiązkowej zasadniczej służby wojskowej.

Drugą pozycję zajęła redakcja Onetu z liczbą niespełna 3,5 tysiąca wzmianek. Portal zamówił sondaż przedwyborczy w IBRIS, według którego Rafał Trzaskowski, kandydat KO na prezydenta, cieszy się największym zaufaniem społecznym.

Na trzecim miejscu znalazła się Wirtualna Polska, która uzyskała ponad 3,3 tysiąca odniesień w innych mediach.

Wzmożone zainteresowanie wzbudził materiał Szymona Jadczaka dotyczący Zbigniewa Ziejewskiego z PSL, który prowadził spór sądowy o duże sumy z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa — instytucją, nad którą częściowo sprawował nadzór, co rodziło podejrzenia o konflikt interesów.

Eurosport dzięki transmisjom z Pucharu Świata w skokach narciarskich awansował aż o 11 miejsc w rankingu TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów.

grafika

W kategorii mediów internetowych podium tworzą Onet, WP oraz Interia. Awans aż o 9 pozycji notuje Sport.pl, dzięki wideo dokumentującemu oszustwo norweskich zawodników w skokach narciarskich.

TVN24 dominuje w telewizji, RMF FM w radiu

Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną marca został TVN24, wyprzedzając Polsat News i Eurosport. Ostatnia z wymienionych stacja z wynikiem ponad 1,4 tys. wzmianek awansowała o cztery pozycje względem lutego. 

grafika

Pierwsze miejsce w rankingu najczęściej cytowanych stacji radiowych marca zajął RMF FM. Drugie miejsce należy do Radia ZET. Podium zamyka Polskie Radio Program I.

grafika

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

W prasie czołówkę najczęściej cytowanych mediów tworzą „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i „Fakt”.

grafika

Podium najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników marca otwiera „Newsweek” z 553 cytowaniami. Drugie miejsce należy do „Wprost” (361 wzmianek i awans o jedną pozycję). Podium zamyka „Polityka” z wynikiem 348 cytowań.

grafika

W kategorii miesięczników i dwumiesięczników czołówkę najbardziej opiniotwórczych mediów w marcu tworzą „Forbes”, „Twój Styl” i „Press”.

Ranking najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o tematyce ekonomicznej marca otwiera „Rzeczpospolita”, na drugim miejscu znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna”, podium zamyka „Puls Biznesu”. Zestawienie IMM najbardziej opiniotwórczych portali o tematyce biznesowej otwiera Business Insider. Drugie miejsce zajął Money, trzecie portal Bankier.

Nowy lider wśród mediów regionalnych

Zestawienie IMM najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych marca otwiera „Głos Wielkopolski” (231 wzmianek i awans o jedną pozycję).

grafika

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Krakowska” (225 cytowań). Podium zamyka Radio Poznań z wynikiem 171 wzmianek.

Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych wydawnictw marca utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje Business Insider, „Fakt”, „Forbes”, Medonet, „Newsweek”, Noizz, Onet, Plejada i „Przegląd Sportowy” były cytowane przez dziennikarzy innych mediów w Polsce niemal 8,5 tys. razy.

Na drugim miejscu znalazła się grupa Agora z łącznym wynikiem ponad 6,3 tys. wzmianek badanych tytułów: „Gazeta Wyborcza”, Sport.pl, Radio Plus, Plotek.pl, TOK FM, Gazeta.pl i Radio ZET. Podium zamyka Cyfrowy Polsat reprezentowany przez Polsat News, Interię, Polsat, Polsat Sport, Pomponik, TV4, do których dziennikarze w Polsce odwoływali się łącznie ponad 5,5 tys. razy.

grafika

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 56 608 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 marca 2025 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"