„Rzeczpospolita” odświeżyła szatę graficzną

Dziennik „Rzeczpospolita” (Gremi Media) od poniedziałkowego wydania ma odświeżoną szatę graficzną. Zmieniły się m.in. czcionka tytułów i leadów oraz górna, nawigacyjna część stron.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W nowej szacie graficznej „Rzeczpospolitej” poziomie kreski oddzielające teksty są znacznie cieńsze niż poprzednio, a nazwy sekcji włączono w obręb tych kresek. Na pierwszej stronie w kolumnie zapowiadającej z zapowiedziami najważniejszych tekstów boksy odsyłające do poszczególnych działów nie mają już różnego tła.

Zmieniła się też winieta - wiersz z datą wydania jest teraz nad logo dziennika, a nie pod nim.

Ponadto na cieńszą zmieniono czcionkę tytułów tekstów oraz usunięto krótkie kreski oddzielające tytuły, leady i właściwe części tekstów. Leady pojawiły się przy komentarzach na drugiej stronie. Zmodyfikowano też górną, nawigacyjną część każdej strony - nazwy działów są zapisane inną czcionką oraz prezentowane nieco wyżej niż poprzednio, w jednej linii z numerami stron i datą wydania.

grafika

Wydawca „Rzeczpospolitej” wyjaśnia, że zmiany w szacie graficznej dziennika są zgodne z jej strategią digitl first zakładającej większą integrację kanałów, w których udostępniane są jej treści. Materiały dziennikarskie muszą mieć taką samą strukturę pod względem redakcyjnym i technologicznym, aby można je było w bardzo prosty sposób udostępniać w różnych kanałach dystrybucji.

Firma przekonuje, że to na lepsze zarządzanie treściami oraz ujednolicenie wyglądu artykułów na różnych platformach: na portalu Rp.pl, w wydaniu papierowym, tabletach, urządzeniach mobilnych oraz w elektronicznym archiwum.

grafika

- Rok temu ogłosiliśmy strategię digital first, bo chcieliśmy skoncentrować  się na rozwoju produktów cyfrowych. Rynek cyfrowy ma swoje prawa i wymagania, a czytelnik jest coraz bardziej wymagający, szczególnie wobec tak prestiżowej marki, jaką jest „Rzeczpospolita”.  Musimy wyjść mu naprzeciw i zaproponować kompletny produkt, dostępny na wszystkich nośnikach - komentuje Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta