SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” odświeżyła szatę graficzną

Dziennik „Rzeczpospolita” (Gremi Media) od poniedziałkowego wydania ma odświeżoną szatę graficzną. Zmieniły się m.in. czcionka tytułów i leadów oraz górna, nawigacyjna część stron.

Article

W nowej szacie graficznej „Rzeczpospolitej” poziomie kreski oddzielające teksty są znacznie cieńsze niż poprzednio, a nazwy sekcji włączono w obręb tych kresek. Na pierwszej stronie w kolumnie zapowiadającej z zapowiedziami najważniejszych tekstów boksy odsyłające do poszczególnych działów nie mają już różnego tła.

Zmieniła się też winieta - wiersz z datą wydania jest teraz nad logo dziennika, a nie pod nim.

Ponadto na cieńszą zmieniono czcionkę tytułów tekstów oraz usunięto krótkie kreski oddzielające tytuły, leady i właściwe części tekstów. Leady pojawiły się przy komentarzach na drugiej stronie. Zmodyfikowano też górną, nawigacyjną część każdej strony - nazwy działów są zapisane inną czcionką oraz prezentowane nieco wyżej niż poprzednio, w jednej linii z numerami stron i datą wydania.

Wydawca „Rzeczpospolitej” wyjaśnia, że zmiany w szacie graficznej dziennika są zgodne z jej strategią digitl first zakładającej większą integrację kanałów, w których udostępniane są jej treści. Materiały dziennikarskie muszą mieć taką samą strukturę pod względem redakcyjnym i technologicznym, aby można je było w bardzo prosty sposób udostępniać w różnych kanałach dystrybucji.

Firma przekonuje, że to na lepsze zarządzanie treściami oraz ujednolicenie wyglądu artykułów na różnych platformach: na portalu Rp.pl, w wydaniu papierowym, tabletach, urządzeniach mobilnych oraz w elektronicznym archiwum.

- Rok temu ogłosiliśmy strategię digital first, bo chcieliśmy skoncentrować  się na rozwoju produktów cyfrowych. Rynek cyfrowy ma swoje prawa i wymagania, a czytelnik jest coraz bardziej wymagający, szczególnie wobec tak prestiżowej marki, jaką jest „Rzeczpospolita”.  Musimy wyjść mu naprzeciw i zaproponować kompletny produkt, dostępny na wszystkich nośnikach - komentuje Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media.

Według danych ZKDP w październiku br. średnia sprzedaż ogółem „Rzeczpospolitej” wynosiła 44 277 egz., o 7,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast portal Rp.pl w listopadzie zanotował 3,57 mln realnych użytkowników i 14,14 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Wydająca „Rzeczpospolitą” i „Parkiet” grupa kapitałowa Gremia Media w trzecim kwartale br. zanotowała 24,24 mln zł przychodów sprzedażowych (7,8 proc. więcej niż rok wcześniej) i 1,75 mln zł zysku netto (wobec 647 tys. zł straty netto rok wcześniej).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” odświeżyła szatę graficzną

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Z_otchłani
Właścicielem Rzepy jest Hajdarowicz. Tak jak przy Newsweeku, wskazanie właściciela wystarczy za cały komentarz
odpowiedź
User
@z_otchlani
A co jest nie tak z właścicielami tych 2 gazet?
odpowiedź
User
XYZ
Ładnie. Choć istotniejsza jest treść...
odpowiedź