SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” straciła najwięcej w kioskach. Dane dzienników ogólnopolskich za 2015 rok

W ub.r. wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki średniej sprzedaży w kioskach, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Zdecydowanym liderem sprzedaży kioskowej pozostał „Fakt”.

Article

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w 2015 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 304 051 egz. W porównaniu do 2014 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 5,28 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,89 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 143 560 egz., notując spadek o 4,99 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,33 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Zaś ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 5,23 proc. i wyniosła 107 102 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,62 proc.

Zaś największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która zajęła miejsce siódme. Jej wynik zmalał bowiem o 15,01 proc. do 7 872 egz.

Sprzedaż kioskowa tego tytułu to tylko 14,09 proc. sprzedaży ogółem, co w całym zestawieniu oznacza najniższy udział. „Rzeczpospolita” zanotowała jednak najwyższy udział prenumeraty - wyniósł on 68,43 proc. sprzedaży ogółem.

ZKDP

rok

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Fakt Gazeta Codzienna

307 474

307 474

304 051

3 204

324 730

324 730

321 000

3 484

Super Express

145 250

144 529

143 560

968

152 761

152 041

151 099

943

Gazeta Wyborcza

177 697

158 382

107 102

49 074

191 545

170 247

113 009

55 177

Przegląd Sportowy

30 890

30 890

29 927

595

34 722

34 722

33 676

638

Gazeta Polska Codziennie

19 140

19 091

18 649

169

20 248

20 232

19 640

84

Dziennik Gazeta Prawna

54 107

44 946

9 686

25 848

57 531

47 319

10 995

27 309

Rzeczpospolita

56 433

55 886

7 872

38 245

58 043

55 849

9 262

39 091

Puls Biznesu

13 284

10 582

1 647

6 136

14 040

10 817

1 730

6 699

Parkiet Gazeta Giełdy

5 393

4 813

1 304

1 559

5 072

4 605

1 508

1 504

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” straciła najwięcej w kioskach. Dane dzienników ogólnopolskich za 2015 rok

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Trener II klasy Jarząbek
Nie dziwi mnie to, bo ta Rzeczpospolita to nuda jak flaki z olejem. Nigdy nie odczuwałem przyjemności z czytania tego... nie dziw, że taka gazeta czeźnie.
23 11
odpowiedź
User
dermo
Polecam Rzeczpospolita dla firm
15 9
odpowiedź
User
Gas
GW pęknie niedługo psychologiczna bariera 100tys. w kioskach, odpadną prenumeraty i "to już jest koniec, nie ma już nic..."
18 8
odpowiedź
User
tank
Rzeczpospolita jak Wprost. Sprzedaz spada, jakośc tez. Wzrosla tylko cena. Dramatycznie zmalalo im czytelnictwo. Czyli nawet jak ktos kupuje, to nie bardzo ludzie chca czytac. Powoli zalatuje trupem
13 8
odpowiedź