Sąd:Intermarché może informować o tym, że Unilever podnosi ceny mniejszych opakowań

Francuska sieć marketów Intermarché wygrała w sądzie z Unileverem i może na plakatach informować o tym, że koncern zmniejsza gramaturę i opakowania swoich produktów, podnosząc jednocześnie ich cenę.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Sąd:Intermarché może informować o tym, że Unilever podnosi ceny mniejszych opakowań

W styczniu tego roku w sklepach sieci Intermarché we Francji pojawiły się plakaty, na których detalista oskarża Unilevera o “kurczenie się” jego towarów. Na przykład hasło „Avant, Magnum ça voulait dire grand” („Magnum kiedyś znaczyło duże”) miało potępić fakt, że opakowanie Magnum zostało zmniejszone. Według sieci supermarketów, waga Magnum spadła o 70 gramów, a w tym samym czasie cena sprzedaży tych lodów za kilogram wzrosła o 39 proc. Unilever ma stosować podobne praktyki także w odniesieniu do innych swoich marek, takich jak m.in. Carte d'Or czy Knorr. 

Unilever nie był zadowolony z takiego obrotu sprawy. Najpierw wysłał komisarzy do niektórych supermarketów, żądając zaprzestania „oczerniającej” kampanii. Dodatkowo pozwał sieć Intermarché do sądu uzasadniając, że hasła na plakatach wprowadzają w błąd i “stanowią praktyki zdradliwe i oszukańcze”. 

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mniejsze-opakowania-ptasie-mleczko-downsizing-waga-na-etykiecie-uokik,7169704620529281a ##

Sieć odpowiedziała, że już od wielu tygodni potępia stosowanie przez producentów zjawiska tzw. downsizingu (przyp. red.: zmniejszania gramatury, opakowań). Dzięki akcji prowadzonej w swoich sklepach Intermarché chce skłonić producentów do większej przejrzystości.

“Hasła na plakatach mają rzeczowe podstawy”

Sąd handlowy w Paryżu oddalił właśnie skargę koncernu. Uzasadnił, że "chociaż krytyka Intermarché może wydawać się ostra, to sformułowania na spornych plakatach nie są przesadne i mają wystarczające oraz rzeczowe podstawy. Wpisują się one także w debatę ogółu na temat obecnych praktyk "shrinkflacji" i nieuzasadnionych podwyżek cen przez niektórych producentów".

Jak podaje retaildetail.eu, Intermarche przyjął decyzję sądu z zadowoleniem, Unilever z kolei do tej pory jej nie skomentował. Chociaż "shrinkflacja" na razie nie należy do nielegalnych praktyk, to jednak francuski rząd pracuje nad ustawą, która nakładałaby na firmy obowiązek informowania konsumentów o zmianach zarówno ilościowych, jak i cenowych produktów.

Intermarché nie jest pierwszą siecią supermarketów, która oskarża producentów o tego typu nieuczciwe praktyki: już jesienią ubiegłego roku Carrefour umieścił w swoich alejkach plakaty z komunikatem „ Waga tego produktu spadła, a cena u naszego dostawcy wzrosła”. Akcja wywołała oskarżenia o hipokryzję, ponieważ sam sprzedawca zmniejszył część opakowań marek własnych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem