SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

60 proc. wpływów Samsunga w Polsce ze sprzedaży sprzętu telekomunikacyjnego i komputerów. 619 mln zł na reklamy

W ub.r. Samsung Electronics Polska zanotował wzrost wpływów sprzedażowych o 1,3 proc. do 6,5 mld zł oraz 140,4 mln zł zysku netto (wobec 135,4 mln zł rok wcześniej). 3,86 mld zł przychodów pochodziło ze sprzedaży sprzętu telekomunikacyjnego i komputerowego, a 1,11 mld zł - ze sprzedaży sprzętu audio-wideo. Na marketing firma wydała 619,1 mln zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Przychody sprzedażowe Samsung Electronics Polska zwiększyły się w skali roku o 86,11 mln zł. Z drugiej strony koszty sprzedaży wzrosły z 5,27 do 5,34 mld zł, czyli o 1,3 proc.

619,1 mln zł na marketing

Z kolei koszty operacyjne firmy wyniosły w ub.r. 1,34 mld zł, co wobec 1,28 mld zł w 2016 roku oznacza wzrost o 63,86 mln zł, czyli 5 proc. Zdecydowanie największą część tych nakładów stanowiły inwestycje marketingowe, których wartość w ub.r. to 619,08 mln zł, o 16,3 mln zł więcej niż w 2016 roku (to 2,7 proc. w górę).

Z kolei wydatki na usługi obce zwiększyły się z 340,62 do 368,52 mln zł, a na wynagrodzenia - 243,93 do 254,01 mln zł (dodatkowo koszty ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych wzrosły z 46,74 do 54,88 mln zł). W ub.r. w firmie pracowało średnio 1 764 osoby, o 41 więcej niż rok wcześniej.

Koncern w ub.r. na niefinansowe aktywa trwałe wydał 16 mln zł, w br. planuje przeznaczyć na to 2,11 mln zł.

60 proc. wpływów ze sprzedaży sprzętu telekomunikacyjnego i komputerowego

Zdecydowanie największym źródłem wpływów Samsung Electronics Polska jest sprzedaż sprzętu telekomunikacyjnego i komputerowego. W ub.r. zapewniła ona 3,86 mld zł, o 180,17 mln zł więcej niż rok wcześniej (4,9 proc. w górę), co stanowiło 59,4 proc. wszystkich wpływów sprzedażowych firmy (wobec 57,3 proc. w 2016 roku).

Z kolei przychody ze sprzedaży sprzętu audio i wideo zmalały w skali roku o 151,67 mln zł (czyli 12 proc.) do 1,11 mld zł, a ich udział w sprzedaży firmy - z 19,7 do 17,1 proc. Minimalnie spadły wpływy ze sprzedaży sprzętu AGD - o 3,43 mln zł (a więc 0,4 proc.) do 882,06 mln zł, w związku z czym ich udział zmalał z 13,8 do 13,5 proc.

387,53 mln zł przyniosły firmie usługi IT dla jej właściciela, koncernu Samsung. Te wpływy wzrosły w skali roku o 34,05 mln zł, czyli 9,6 proc., a ich udział w sprzedaży spółki - z 5,5 do 6 proc. Natomiast wpływy ze sprzedaży części zamiennych i pozostałej sprzedaży zwiększyły się o 26,99 mln zł do 262,03 mln zł (to 11,5 proc. w górę), a ich udział - z 3,7 do 4 proc.

W sprawozdaniu firmy zaznaczono, że realizowane przez nią usługi IT to przede wszystkim tworzenie i testowanie dla jej spółki-matki oprogramowania stosowanego w różnych urządzeniach (smartfonach, dekoderach cyfrowych, telewizorach, nośnikach pamięci przenośnej). Zajmujący się tym dział na koniec ub.r. liczył 1 556 pracowników.

Przychody Samsung Electronics Polska ze sprzedaży krajowej wyniosły 6,11 mld zł, po wzroście o 51,57 mln zł, czyli 0,8 proc. Stanowiły 94 proc. łącznych wpływów sprzedażowych, o 0,4 pkt proc. mniej niż w 2016 roku.

Zysk firmy ze sprzedaży wyniósł w ub.r. 176,4 mln zł, wobec 192,51 mln zł. Zysk operacyjny zmalał w skali roku ze 174,59 do 168,85 mln zł.

Spółka zanotowała dużo niższe niż rok wcześniej koszty finansowe (spadły z 14,2 do 2,83 mln zł), dzięki czemu jej zysk brutto wzrósł ze 169,5 do 176,66 mln zł, a zysk netto - ze 135,37 do 140,36 mln zł.

Zeszłoroczny zysk przeznaczono na podwyższenie pozostałych kapitałów rezerwowych, tak samo jak zysk z 2016 roku.

- W roku 2018 spółka planuje dalsze zwiększenie udziału w rynku poprzez wzrost sprzedaży, a także dalszą poprawę efektywności działania i utrzymanie zyskowności na poziomie zysku netto. Struktura aktywów i ich źródła finansowania nie ulegną znaczącym zmianom - podano w sprawozdaniu finansowym Samsung Electronics Polska.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 60 proc. wpływów Samsunga w Polsce ze sprzedaży sprzętu telekomunikacyjnego i komputerów. 619 mln zł na reklamy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl