SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Koniec marki Saturn, jej sklepy zmienią się w MediaMarkt

MediaMarktSaturn Polska zdecydował, że sieć sklepów Saturn zostanie przemianowana na MediaMarkt. - MediaMarkt jest obecny w Polsce już od 20 lat, a więc znacznie dłużej niż Saturn - uzasadnia prezes firmy.

Article

Spółka podkreśla, że decyzja o rezygnacji z marki Saturn została podjęta na podstawie wnikliwej analizy sytuacji na polskim rynku. Zintegrowanie działalności pod marką MediaMarkt ma ułatwić klientom dostęp do obsługi posprzedażowej. Z kolei firmie ułatwi to zarządzanie aktywnościami operacyjnymi w Polsce oraz zapewni wzrost wydajności i skuteczności dotarcia do konsumentów

Obecnie w Polsce funkcjonują 22 sklepy Saturn oraz serwis Saturn.pl, natomiast sieć MediaMarkt obejmuje 63 placówki handlowe i sklep internetowy Mediamarkt.pl. Obie sieci oferują sprzęt RTV, AGD i komputerowy. Według badania Gemius/PBI w listopadzie ub.r. Mediamarkt.pl zanotował 3,49 mln realnych użytkowników i 32,18 mln odsłon, a Saturn.pl - 1,75 mln użytkowników i 15,66 mln odsłon.

- Obie nasze marki zyskały zaufanie polskich konsumentów, o czym świadczą chociażby wysokie pozycje w badaniach konsumenckich i rankingach. Obserwując sytuację na rynku uznaliśmy, że nadszedł czas, aby wykorzystać ten atut i połączyć siły obu brandów. MediaMarkt jest obecny w Polsce już od 20 lat, a więc znacznie dłużej niż Saturn. Dlatego postawiliśmy na markę, która jest najsilniej zakorzeniona w świadomości Polaków - tłumaczy Marcin Rosati, prezes MediaMarktSaturn Polska.

Rebranding zacznie się w maju i potrwa do końca września br. W ramach tego procesu wszystkie sklepy Saturn stopniowo zmienią barwy na MediaMarkt. Ponadto MediaMarkt przejmie wszelkie zobowiązania wobec klientów sieci Saturn.

Przez ostatnie półtora roku w reklamach sklepów Saturn występowali dwaj sprzedawcy: WojTech (odgrywał go dziennikarz Wojciech Mann) i Ireneusz. Za przygotowanie i realizację tej akcji odpowiadały firmy marketingowe K2, Universal McCann, Golden Submarine, Redblue i TBWA PR. Hasło główne marki to „Technologia tak ma!”.

 

Z kolei jesienią ub.r. zaczął się cykl kampanii reklamowych sklepów Media Markt z udziałem tytułowych bohaterów komiksów „Tytus, Romek i A’Tomek”. Za przygotowanie i realizację działań odpowiadają firmy Heart&Brain, Ideal, Platige, Universal McCann i Roots PR.

 

Właścicielem sieci MediaMarkt i Saturn jest niemiecka spółka Ceconomy, która wydzieliła się z koncernu Metro AG.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Koniec marki Saturn, jej sklepy zmienią się w MediaMarkt

39 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Się korpoludki wykazały. Tworzą dodatkową markę która oferuje to samo i w tych samych cenach.
24 33
odpowiedź
User
Dustman
Się korpoludki wykazały. Tworzą dodatkową markę która oferuje to samo i w tych samych cenach.

Nie. Łączą jedną z drugą i przyjmują nazwę tej pierwszej. Czytajże ze zrozumieniem a dopiero potem kogoś wyzywaj.
56 11
odpowiedź
User
Erni
Dziwna zmiana. Mimo z MM jest starszy to jednak Saturn powoduje u mnie znacznie bardziej pozytywne wrazenia i odczucia. Co wiecej jakos tak milej sie tam kupuje i mam wrazenie, ze asortyment jest pogadszy. Dziwne.
52 9
odpowiedź
User
olo
Niesamowity sukces marketingowy i skuteczność Wojciecha Manna! Po chyba 2 latach bezustannej idiotycznej nieśmiesznej reklamy mającej poprawić wizerunek i rozpoznawalność Saturna, zapada decyzja o likwidacji marki.
57 21
odpowiedź
User
Kulpiniak
Faktem jest, że centrala zakupowa była zawsze jedna,ci sami dostawcy i praktycznie te same produkty . To tylko kolor niebieski ocieplał wizerunek w stosunku do agresywnej czerwieni .
48 8
odpowiedź