SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Koniec marki Saturn, jej sklepy zmienią się w MediaMarkt

MediaMarktSaturn Polska zdecydował, że sieć sklepów Saturn zostanie przemianowana na MediaMarkt. - MediaMarkt jest obecny w Polsce już od 20 lat, a więc znacznie dłużej niż Saturn - uzasadnia prezes firmy.

Article

Spółka podkreśla, że decyzja o rezygnacji z marki Saturn została podjęta na podstawie wnikliwej analizy sytuacji na polskim rynku. Zintegrowanie działalności pod marką MediaMarkt ma ułatwić klientom dostęp do obsługi posprzedażowej. Z kolei firmie ułatwi to zarządzanie aktywnościami operacyjnymi w Polsce oraz zapewni wzrost wydajności i skuteczności dotarcia do konsumentów

Obecnie w Polsce funkcjonują 22 sklepy Saturn oraz serwis Saturn.pl, natomiast sieć MediaMarkt obejmuje 63 placówki handlowe i sklep internetowy Mediamarkt.pl. Obie sieci oferują sprzęt RTV, AGD i komputerowy. Według badania Gemius/PBI w listopadzie ub.r. Mediamarkt.pl zanotował 3,49 mln realnych użytkowników i 32,18 mln odsłon, a Saturn.pl - 1,75 mln użytkowników i 15,66 mln odsłon.

- Obie nasze marki zyskały zaufanie polskich konsumentów, o czym świadczą chociażby wysokie pozycje w badaniach konsumenckich i rankingach. Obserwując sytuację na rynku uznaliśmy, że nadszedł czas, aby wykorzystać ten atut i połączyć siły obu brandów. MediaMarkt jest obecny w Polsce już od 20 lat, a więc znacznie dłużej niż Saturn. Dlatego postawiliśmy na markę, która jest najsilniej zakorzeniona w świadomości Polaków - tłumaczy Marcin Rosati, prezes MediaMarktSaturn Polska.

Rebranding zacznie się w maju i potrwa do końca września br. W ramach tego procesu wszystkie sklepy Saturn stopniowo zmienią barwy na MediaMarkt. Ponadto MediaMarkt przejmie wszelkie zobowiązania wobec klientów sieci Saturn.

Przez ostatnie półtora roku w reklamach sklepów Saturn występowali dwaj sprzedawcy: WojTech (odgrywał go dziennikarz Wojciech Mann) i Ireneusz. Za przygotowanie i realizację tej akcji odpowiadały firmy marketingowe K2, Universal McCann, Golden Submarine, Redblue i TBWA PR. Hasło główne marki to „Technologia tak ma!”.

 

Z kolei jesienią ub.r. zaczął się cykl kampanii reklamowych sklepów Media Markt z udziałem tytułowych bohaterów komiksów „Tytus, Romek i A’Tomek”. Za przygotowanie i realizację działań odpowiadają firmy Heart&Brain, Ideal, Platige, Universal McCann i Roots PR.

 

Właścicielem sieci MediaMarkt i Saturn jest niemiecka spółka Ceconomy, która wydzieliła się z koncernu Metro AG.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Koniec marki Saturn, jej sklepy zmienią się w MediaMarkt

38 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Się korpoludki wykazały. Tworzą dodatkową markę która oferuje to samo i w tych samych cenach.
16 25
odpowiedź
User
Dustman
Się korpoludki wykazały. Tworzą dodatkową markę która oferuje to samo i w tych samych cenach.

Nie. Łączą jedną z drugą i przyjmują nazwę tej pierwszej. Czytajże ze zrozumieniem a dopiero potem kogoś wyzywaj.
47 3
odpowiedź
User
Erni
Dziwna zmiana. Mimo z MM jest starszy to jednak Saturn powoduje u mnie znacznie bardziej pozytywne wrazenia i odczucia. Co wiecej jakos tak milej sie tam kupuje i mam wrazenie, ze asortyment jest pogadszy. Dziwne.
44 1
odpowiedź
User
olo
Niesamowity sukces marketingowy i skuteczność Wojciecha Manna! Po chyba 2 latach bezustannej idiotycznej nieśmiesznej reklamy mającej poprawić wizerunek i rozpoznawalność Saturna, zapada decyzja o likwidacji marki.
49 13
odpowiedź
User
Kulpiniak
Faktem jest, że centrala zakupowa była zawsze jedna,ci sami dostawcy i praktycznie te same produkty . To tylko kolor niebieski ocieplał wizerunek w stosunku do agresywnej czerwieni .
39 0
odpowiedź
User
seba
Wchodząc do SATURNA czujesz się jak w sklepie a MM to wielka hala z towarem, też mam takie odczucia.
Nie od dziś wiadomo, że to jeden wlaściciel aczkolwiek trochę sprzętem się różniły, zwłaszcza numerami modeli przez co jak googluje się coś to wyskakuje jedna albo druga sieć.
Rynek się już też trochę nasycił i już tak często sprzetu nie zmieniamy gdyz za dużej różnicy nie robi i tyvh dodatkowych pamięci w komputerach zwykły człowiek nie jest w stanie zapełnić. Mając dobry tv z HD za szybko go też nie zmienimy.

Najbardziej na tym ucierpią Agencje Reklamowe ... jeden wielki gracz mniej
38 0
odpowiedź
User
Trabzon
Ciekawe jak sprawy podatków. Czyżby ulga się skończyła? Kreatywna księgowość za tym stoi.
30 8
odpowiedź
User
Jacan
"Przez ostatnie półtora roku w reklamach sklepów Saturn występowali dwaj sprzedawcy: WojTech (odgrywał go dziennikarz Wojciech Mann) i Marcel."

Nie Marcel a iReneusz... Tekst do poprawki,. drogi autorze.
20 0
odpowiedź
User
internauta
Także nie rozumiem tej zmiany. Media Markt źle mi się kojarzy, za to do Saturna zawsze chętnie wchodziłem. Wielka szkoda.
29 3
odpowiedź
User
waq
z całą pewnością Saturn miał gorszą i bardziej arogancką obsługę ale różnice niewielkie
6 14
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing