SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Scripps Networks Interactive z większymi przychodami i zyskiem. Także dzięki TVN

Notowana na giełdzie w Nowym Jorku spółka Scripps Networks Interactive, zanotowała w 2015 roku wzrost przychodów o 13 proc., a zysku o 11 proc. To m.in. efekt transakcji zakupu Grupy TVN w połowie ub.r.

Kenneth W. Lowe, prezes i CEO Scripps Networks Interactive (fot. Cezary Piwowski/TVN) Article

Całkowite przychody Scripps Networks Interactive wyniosły w ub.r. 3,02 mld dolarów i były o 13,2 proc. wyższe niż rok wcześniej. Z kolei zysk telewizyjnej firmy poszedł do góry o 11 proc. do 1,25 mld dolarów.

- Dobry wynik wsparty był wzrostem cen emisji reklam, powodowany wysokim popytem ze strony reklamodawców na obecność w amerykańskich kanałach Scripps Networks Interactive, a także wzrostem międzynarodowej części biznesu, m.in. dzięki przejęciu wiodącej polskiej spółki medialnej TVN - podano w komunikacie przesłanym Wirtualnemedia.pl.

Przychody Scrippsa z działalności międzynarodowej w ub.r. wyniosły 328 mln dolarów i były aż o 236,5 proc wyższe niż rok wcześniej. Z kolei zysk tego segmentu wyniósł 31 mln dolarów przy 42 mln dolarów straty rok wcześniej. Wyniki TVN są konsolidowane dopiero od połowy rok, bo Scripps Networks Interactive poprzez swoją brytyjską spółkę Southbank Media 51 proc. akcji TVN kupił na początku lipca ub.r., a w kolejnych miesiącach nabył pozostałe 49 proc.  akcji polskiej spółki.

Warto dodać, że w ub.r. wpływy Scrippsa z działalności na terenie USA wzrosły o 5 proc. do 2,72 mld dolarów, a zysk poszedł do góry o 5,4 proc. do 1,38 mld dolarów.

Wpływ TVN na wyniki amerykańskiej spółki widać jeszcze mocniej w danych za IV kwartał 2015 roku. Wzrost przychodów Scrippsa z działalności międzynarodowej wyniósł w nim niemal 500 proc. do 163 mld dolarów.

- Nasze wyniki są potwierdzeniem dobrej i konsekwentnie realizowanej strategii Scripps Networks Interactive. Rośnie popyt na nasze flagowe programy lifestylowe wśród widzów i reklamodawców. Jednocześnie nasza ekspansja międzynarodowa nadal przyczynia się do poprawy kondycji firmy - mówi Kenneth W. Lowe, prezes i dyrektor generalny Scripps Networks Interactive.

Scripps Networks Interactive poza Grupą TVN jest właścicielem m.in. takich stacji jak Travel Channel, Food Network, HGTV, Food Network oraz DIY Network. Kanały tej firmy docierają do ponad 220 mln abonentów w 180 krajach świata.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Scripps Networks Interactive z większymi przychodami i zyskiem. Także dzięki TVN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl