Scripps Networks Interactive z wyższymi przychodami i niższym zyskiem, wpływy TVN wzrosły o 4,1 proc.

W pierwszym kwartale br. Scripps Networks Interactive, właściciel m.in. Grupy TVN, zanotował o 4,7 proc. wyższe przychody operacyjne i o 26,5 proc. niższy zysk netto niż rok wcześniej. Wpływy Grupy TVN, liczone w złotówkach, wzrosły w skali roku o 4,1 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Skonsolidowane wpływy operacyjne Scripps Networks Interactive w minionym kwartale wyniosły 855,1 mln dolarów, o 4,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody reklamowe zwiększyły się o 4,3 proc. do 596,7 mln dolarów, wpływy z dystrybucji - o 4,5 proc. do 238,4 mln dolarów, a pozostałe przychody - o 18,1 proc. do 20 mln dolarów.

Stacje telewizyjne nadawane w USA przyniosły koncernowi 736,9 mln dolarów wpływów, o 4,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody z reklam urosły o 5,1 proc. do 512,1 mln dolarów, a z dystrybucji - o 4,5 proc. do 211,1 mln dolarów. Firma w komunikacie giełdowym podkreśla, że na rynku amerykańskim utrzymuje się silny popyt na reklamy w jej kanałach lifestylowych (m.in. HGTV, Food Network, Travel Channel, Cooking Channel, DIY Network), co pozwala podnosić ceny.

Skorygowany zysk netto segmentu amerykańskiego Scripps Networks Interactive wyniósł 383,6 mln dolarów, wobec 363,3 mln dolarów w pierwszym kwartale ub.r.

Na rynkach zagranicznych koncern osiągnął 125,5 mln dolarów wpływów operacyjnych, o 3,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Skorygowany zysk netto wzrósł o 15,5 mln dolarów, wobec 9,8 mln dolarów przed rokiem.

Firma podała, że wpływy Grupy TVN w złotówkach (czyli bez wpływu zmian kursu dolara) zwiększyły się o 4,1 proc. Zdaniem nadawcy wynika to m.in. ze wzrostu wyników oglądalności stacji Grupy TVN o 6 proc. w ich głównej grupie docelowej.

Z kolei wpływy operacyjne z HGTV wzrosły w skali roku o 5,3 proc. do 286,1 mln dolarów, z Food Network - o 6,1 proc. do 243,4 mln dolarów, z Travel Channel - o 1,9 proc. do 82,3 mln dolarów, a z Cooking Channel - o 11 proc. do 36,6 mln dolarów. Natomiast przychody z DIY zmalały o 2,5 proc. do 40,5 mln dolarów, a z Great American Country - o 1,4 proc. do 7,2 mln dolarów.

W pionie internetowym koncern zanotował 30,2 mln dolarów wpływów, o 4,3 proc. więcej niż rok wcześniej

grafika

Zysk netto Scripps Networks Interactive w minionym kwartale wyniósł 249,8 mln dolarów, o 26,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Firma zwraca uwagę, że w pierwszym kwartale br. ze sprzedaży udziałów (chodzi głównie o udziały w kanale Fox Sports South kupione przez Fox) zyskała 208,2 mln dolarów, a rok później nie zanotowała żadnych takich zysków.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day