SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

SE.pl na czele, Fakt.pl i Wyborcza.pl z większymi wzrostami (serwisy dzienników)

Wśród portali dzienników ogólnopolskich najwięcej użytkowników i odsłon ma niezmiennie SE.pl, a na najdłużej odwiedzających przyciąga Przegladsportowy.pl. Z miesiąca na miesiąc duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Forsal.pl, Wyborcza.biz, Polskatimes.pl, Gazetaprawna.pl, Fakt.pl i Wyborcza.pl.

Article

Dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Witrualnemedia.pl pokazują, że w styczniu br. portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) odwiedziło 8,38 mln użytkowników, co dało 29,86 proc. zasięgu. Wykonali na stronie 94,44 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio 9 minut i 9 sekund.

Po ponad 28 proc. zasięgu miały Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) i Wyborcza.pl (Agora). Pierwszy portal zanotował 8,03 mln użytkowników, 90,24 mln odsłon oraz 11 minut i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania, a drugi - 7,99 mln użytkowników, 83,73 mln odsłon oraz 11 minut średniego czasu korzystania.

Na portalu „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) 4,26 mln internautów wykonało 20,41 mln odsłon oraz spędzili przeciętnie po 4 minuty i 12 sekund. Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) są związane trzy witryny. W zeszłym miesiącu Gazetaprawna.pl miała 3,49 mln odwiedzających, 10,52 mln odsłon oraz 2 minuty i 31 sekund średniego czasu spędzonego przez internautów, Dziennik.pl - 2,96 mln użytkowników, 11,71 mln odsłon oraz 3 minuty i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Forsal.pl - 1,16 mln użytkowników, 4,52 mln odsłon oraz 3 minuty i 4 sekundy średniego czasu korzystania.

W tej ostatniej statystyce zdecydowanym liderem jest serwis „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska). W styczniu 1,67 mln internautów wykonało tam 14,66 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 36 minut i 56 sekund. Natomiast poziom 10 minut oprócz Fakt.pl i Wyborcza.pl przekroczyła witryna „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska), gdzie 765,6 tys. użytkowników wygenerowało 4,52 mln odsłon oraz spędziło średnio po 13 minut i 40 sekund.

W zestawieniu oprócz PB.pl i Rp.pl jest kilka innych witryn o profilu gospodarczym. Wyborcza.biz (Agora) zanotowała 1,73 mln odwiedzających, 3,35 mln odsłon oraz 57 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Parkiet.com (Gremi Media) - 224,7 tys. użytkowników, 1,79 mln odsłon oraz 8 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania.

W zestawieniu nie uwzględniliśmy serwisu „Gazety Finansowej”, ukazującej się tylko dwa razy w tygodniu. Natomiast witryna „Naszego Dziennika” zanotowała zbyt małą odwiedzalność, by mogła ona zostać oszacowana w badaniu Gemius/PBI.

W porównaniu z grudniem prawie wszystkie serwisy osiągnęły wzrosty odwiedzalności. SE.pl zyskał 95,6 tys. użytkowników (1,1 proc.), 7,8 mln odsłon (8,9 proc.) i 38 średniego czasu spędzonego przez internautów (7,4 proc.).

Jeszcze mocniej w górę poszły statystyki Fakt.pl i Wyborcza.pl. W pierwszym portalu przybyło 1,05 mln odwiedzających (15,1 proc.), 16,59 mln odsłon (22,5 proc.) oraz minutę i 43 sekundy przeciętnego czasu korzystania (17 proc.), a w drugim - 388,2 tys. użytkowników (5,1 proc.), 14,65 mln odsłon (21,2 proc.) oraz 2 minuty i 31 sekund średniego czasu korzystania (29,7 proc.).

Procentowo dużo więcej zyskało kilka innych serwisów. Gazetaprawna.pl zanotowała wzrost o 613,6 tys. użytkowników (21,3 proc.), 2,52 mln odsłon (31,5 proc.) i 27 sekund spędzonych średnio przez internautę (21,8 proc.), a Polskatimes.pl - 428,2 tys. odwiedzających (29,8 proc.), 5,18 mln odsłon (73,9 proc.) i 50 sekund przeciętnego czasu korzystania (43,5 proc.). Wyborcza.biz zyskała 563,8 tys. użytkowników (48,2 proc.), 1,38 mln odsłon (70 proc.) i 12 sekund średniego czasu korzystania (26,7 proc.), a Forsal.pl - 439,6 tys. użytkowników (61 proc.) i 1,5 mln odsłon (49,9 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 8 sekund (4,2 proc.).

Dziennik.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 370,4 tys. (14,3 proc.) i średniego czasu spędzonego przez internautę o 5 sekund (2,6 proc.) stracił 3,15 mln odsłon (21,2 proc.), a Przegladsportowy.pl zanotował spadek liczby użytkowników o 14,3 tys. (0,8 proc.), zyskując 1,69 mln odsłon (13,1 proc.) oraz 6 minut i 23 sekundy (20,9 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: SE.pl na czele, Fakt.pl i Wyborcza.pl z większymi wzrostami (serwisy dzienników)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pomachała
Superaczek na czele już chyba od roku. Reszta mocno goni. Ciekawe na jak długo starczy mu pomysłów? Może czas na zmianę? WP czy Onet?
odpowiedź
User
ed
doprowadzić pod sąd dyrektora i redaktora naczelnego wwwiiirrrtttuuuaaalllnnneeemmmeeedddiiiaa pl/kontakt html, za utworzenie organizacji mafi medialnej, trzymajacej parasol ochronny nad przestępczymi metodami działalności internetowych grup medialnych. Niedopuszczanie na WM niewygodnych dla branży demaskacyjnych opinii, to tutaj celowa, z góry założona praktyka.

Jako ekspert IT mogę dostarczyć w każdej chwili dowodów, również w czasie rzeczywistym.

każdy może osobiście sprawdzić niektóre niechętnie widziane wyrażenia filtrowane na WM. Opinie się nie publikują jeśli tekst komentującego w jakimś stopniu jest nie po myśli właściciela WM. auto skrypt skanujący cały czas według czarnej listy robi odsiew niewygodnych opinii a co niewychwyci AI, to jest usuwane ręcznie.

spamowanie tekstem z pobudek sygnalisty bedzie trwało tak długo i gęsto, aż organy powołane do zwalczania nielegalnych praktyk - typu wycinanie krytyki i obrony prawa do krytyki, nie zrobią w internecie porządku, zgodnie z przepisami prawa.DddeeeRiick
odpowiedź
User
lekarz psychiatra
@ed Zapomniałeś znowu wziąć lekarstwa..
odpowiedź