SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

SE.pl przed Wyborcza.pl i Fakt.pl, Dziennik.pl i PB.pl ze spadkami (TOP serwisów gazet)

Wśród serwisów dzienników ogólnopolskich liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon jest SE.pl, wyprzedzając Wyborcza.pl i Fakt.pl. Natomiast najwięcej czasu internauci średnio spędzają w serwisie „Przeglądu Sportowego”.

Article

Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w grudniu ub.r. witrynę „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) odwiedziło 8,29 mln użytkowników, czyli 29,94 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 87,64 mln odsłon, a każdy spędził średnio 8 minut i 31 sekund.

Po ok. 70 mln odsłon zanotowały zajmujące kolejne dwie pozycje Wyborcza.pl (Agora) i Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska). W serwisie „GW” 7,6 mln odwiedzających wygenerowało 69,08 mln odsłon i spędziło przeciętnie po 8 minut i 29 sekund, a w witrynie „Faktu” 6,98 mln użytkowników wykonało 73,65 mln odsłon, spędzając średnio 10 minut i 5 sekund.

Trzy inne witryny miały po kilkanaście mln odsłon. Serwis „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) zanotował 3,96 mln odwiedzających, 17,07 mln odsłon oraz 3 minuty i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania, Dziennik.pl (Infor Biznes) - 2,59 mln użytkowników, 14,86 mln odsłon oraz 3 minuty i 14 sekund średniego czasu korzystania, a Przegladsportowy.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 1,68 mln odwiedzających, 12,97 mln odsłon oraz 30 minut i 33 sekundy spędzone średnio przez internautę. W tej ostatniej statystyce witryna „Przeglądu Sportowego” jest zdecydowanym liderem, z pozostałych serwisów poziom 10 minut nieznacznie przekroczyły tylko Fakt.pl i PB.pl.

Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” oprócz Dziennik.pl związane są dwa serwisy. Gazetaprawna.pl miała w minionym miesiącu 2,87 mln użytkowników, 8 mln odsłon oraz 2 minuty i 4 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Forsal.pl - 721 tys. użytkowników, 3,01 mln odsłon oraz 3 minuty i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania. Natomiast na Wyborcza.biz, drugim portalu „Gazety Wyborczej”, 1,17 mln internautów wykonało 1,97 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 45 sekund.

Zestawienie zamykają witryny dwóch dzienników gospodarczych. Serwis „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) zanotował 669,2 tys. użytkowników, 3,57 mln odsłon oraz 10 minut i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, a w witrynie „Parkietu” (Gremi Media) 205 tys. internautów wygenerowało 1,32 mln odsłon oraz spędziło średnio po 5 minut i 24 sekundy.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Witryny „Naszego Dziennika” i „Gazety Polskiej Codziennie” odwiedziło zbyt mało uczestników badania Gemius/PBI, żeby można było oszacować ich wyniki.

Traci rp.pl

Z miesiąca na miesiąc SE.pl zyskał 58 tys. użytkowników (0,7 proc.) i 820,5 tys. odsłon (0,9 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania przez odwiedzającego o 8 sekund (1,5 proc.). Wyoborcza.pl przy wzroście liczby użytkowników o 250,4 tys. (3,4 proc.) straciła 208,1 tys. odsłon (0,3 proc.) oraz 14 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (2,7 proc.).

Podobnie zmieniły się wyniki Fakt.pl: przybyło 105,3 tys. odwiedzających (1,5 proc.), liczba odsłon zmalała o 2,88 mln (3,8 proc.) i 33 sekundy średniego czasu korzystania (5,2 proc.).

Rp.pl zanotowała spadek o 315,5 tys. użytkowników (7,4 proc.), 2,52 mln odsłon (12,8 proc.) oraz 16 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (7,2 proc.). Procentowo jeszcze mocniej zmalały statystyki Dziennik.pl i Przegladsportowy.pl. Pierwszy serwis stracił 562,6 tys. odwiedzających (17,8 proc.) i 3,86 mln odsłon (20,6 proc.) przy wydłużeniu się średniego czasu korzystania o 10 sekund (5,4 proc.), a drugi - 251,1 tys. użytkowników (13 proc.), 3,07 mln odsłon (19,1 proc.) oraz minutę i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania (4,6 proc.).

Na Wyborcza.biz liczba odwiedzających zmalała o 100,6 tys. (7,9 proc.), liczba odsłon o 339,8 tys. (14,7 proc.), a średni czas spędzony przez użytkownika o 6 sekund (11,8 proc.). PB.pl stracił 187,5 tys. użytkowników (21,9 proc.) i 438,6 tys. odsłon (10,9 proc.), a Parkiet.com - 173,7 tys. użytkowników (45,6 proc.) i 139,8 tys. odsłon (9,5 proc.). Jednocześnie w obu witrynach wydłużył się średni czas korzystania - w pierwszej o minutę i 24 sekundy (15 proc.), a w drugiej o 2 minuty i 17 sekund (73,3 proc.).

Gazetaprawna.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 96,3 tys. (3,5 proc.) straciła 440,8 tys. odsłon (5,2 proc.) i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania (10,1 proc.), natomiast Polskatimes.pl (Polska Press Grupa) zanotowała spadek liczby użytkowników o 54,8 tys. (3,7 proc.) oraz wzrost liczby odsłon o 187,5 tys. (2,7 proc.) i średniego czasu spędzonego przez internautę o 6 sekund (5,5 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: SE.pl przed Wyborcza.pl i Fakt.pl, Dziennik.pl i PB.pl ze spadkami (TOP serwisów gazet)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
moira
GDZIE SA WYNIKI SERWISÓW PLOTKARSKICH?????
odpowiedź
User
Tru
Koko zaorala fakcik z internetem włącznie. Niech ją dadzą do lisłika jak dokończy dzieło foxa i to też runie przynajmniej pożytek będzie dla społeczeństwa
odpowiedź
User
pudelek biznesu
pb żałoba po Barankiewiczu
odpowiedź