SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

SE.pl zasięgowo przed Wyborcza.pl i Fakt.pl, portal „Rzeczpospolitej” przed witrynami „DGP”

Wśród dzienników ogólnopolskich najpopularniejszy serwis internetowy ma „Super Express”, a po ponad 10 mln internautów odwiedziło też Wyborcza.pl i Fakt.pl. Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl ma więcej użytkowników niż Gazetaprawna.pl i Dziennik.pl, a PB.pl zdecydowanie wyprzedza Parkiet.com.

Article

Portal internetowy „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) w październiku br. odwiedziło 11,66 mln internautów, co dało 40,24 proc. zasięgu - pokazują wyniki nowego badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Poziom 10 mln użytkowników przekroczyły jeszcze Wyborcza.pl (Agora) i Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska). Pierwszy portal zanotował 10,95 mln odwiedzających i 37,79 proc. zasięgu, a drugi - 10,2 mln odwiedzających i 35,18 proc. zasięgu.

W obu obowiązuje płatny, subskrypcyjny system dostępu do treści. Na Wyborcza.pl wprowadzono go prawie siedem lat temu, na koniec września br. korzystało z niego 241 tys. użytkowników. Natomiast na Fakt.pl podobna oferta pojawiła się na początku sierpnia br.

Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) w październiku odwiedziło 4,89 mln internautów, co dało 16,87 proc. zasięgu. Niżej znalazły się trzy witryny „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes): Gazetaprawna.pl z 4,66 mln internautów i 16,08 proc. zasięgu, Dziennik.pl z 4,19 mln użytkowników i 14,45 proc. zasięgu oraz Forsal.pl z 2,02 mln użytkowników i 6,97 proc. zasięgu.

W zestawieniu są też witryny innych dzienników o profilu gospodarczym. Serwis „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) odwiedziło 1,15 mln internautów, a Parkiet.com (Gremi Media) - 379,7 tys. W obu obowiązuje subskrypcyjny system dostępu do treści. Natomiast Wyborcza.biz (Agora) zanotowała 1,7 mln użytkowników i 5,88 proc. zasięgu.

Z kolei Polskatimes.pl (Polska Press Grupa) miała 2,66 mln internautów i 9,19 proc. zasięgu, a Przegladsportowy.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 1,7 mln użytkowników i 5,86 proc. zasięgu. Dzienniki pod marką „Polska The Times” od wielu lat nie ukazują się już w całym kraju, ale serwis Polskatimes.pl zachował profil ogólnopolski.

Witryny kilku innych dzienników, m.in. „Gazety Polskiej Codziennie” i „Naszego Dziennika”, zanotowały zbyt małą odwiedzalność, żeby została ona oszacowana w badaniu Mediapanel.

Bez opcji porównania, mniej danych

Październik był pierwszym miesiącem realizacji Mediapanelu, a porównywanie jego wyników z danymi z badania Gemius/PBI - jak przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl firma PBI - przed miesiąca czy roku jest mało miarodajne.

Z nowego badania nie są już przekazywane mediom statystyki dotyczące liczby odsłon i średniego czasu korzystania.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: SE.pl zasięgowo przed Wyborcza.pl i Fakt.pl, portal „Rzeczpospolitej” przed witrynami „DGP”

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tom
Nie dziwię się skoro spamerzy SE (tzw. dziennikarze) na facebookowych grupach wklejają clickbaitowe artykuły gdzie się da...
2 4
odpowiedź
User
Przemek
Superak pozamiatał towarzystwo. Dystans w listopadzie będzie jeszcze większy. Nigdy nie mieli tak mocnej ekipy.
5 0
odpowiedź
User
Fot
A wszystko dzięki dobrze uszytej strategii lata temu. Nie mówiłam?
1 1
odpowiedź