SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sektorowa Rada ds. Kompetencji przy SAR zajmie się rozwojem kwalifikacji zawodowych

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska zainicjowały utworzenie Sektorowej Rady ds. Kompetencji sektora komunikacji marketingowej. Jej celem jest standaryzacja oraz lepsze dopasowanie kompetencji nabywanych przez potencjalnych pracowników do wymagań rynku i pracodawców.

Article

Projekt jest realizowany w ramach „Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2019-2022”, wdrażanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Finansowany jest z funduszu unijnych.

- Zgodnie z raportem „Kapitał Ludzki w Sektorze Komunikacji Marketingowej”  w 2015 roku w branży pracowało blisko 163 tys. osób, a wielkość zatrudnienia sukcesywnie wzrasta. Do tej pory brakowało zarówno jednolitej reprezentacji, jaki i standardów, które definiowałyby ten – tak liczny - sektor polskiej gospodarki. Powstanie Rady to duży krok w obu tych kierunkach. Projekt bowiem łączy całą branżę, która zyska jeden wspólny głos w dialogu z pozostałymi interesariuszami rynku – powiedział Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SKM SAR.

Głównym zadaniem Rady jest dopasowanie systemu edukacji do potrzeb sektora komunikacji marketingowej, tak aby kwalifikacje zdobywane w szkołach, na uczelniach, podczas kursów i szkoleń odpowiadały na rzeczywiste potrzeby pracodawców. Członkowie Rady będą m.in. identyfikować i definiować rzeczywiste wymagania zawodowe w branży, opracowywać  ramy i standardy kwalifikacji, programy edukacyjne oraz rozwiązania prawne i organizacyjne. Rada będzie wyznaczać również kierunki zmian systemu edukacji.

Cele te Rada będzie realizować poprzez dialog i wymianę doświadczeń z przedstawicielami instytucji edukacji formalnej i poza formalnej kształcących na potrzeby branży.

W skład Rady wchodzą reprezentanci: pracodawców, instytucji rynku pracy, organizacji branżowych i dialogu społecznego, uczelni wyższych, szkół średnich, podmiotów kształcenia ustawicznego, a także eksperci i specjaliści, którzy wspólnie pracować będą nad systemowymi rozwiązaniami.

Nazwiska konkretnych osób oraz nazwy firm, które angażują się w projekt zostaną przedstawione w październiku – obecnie SAR jest na etapie zapraszania zarówno firm, jak i szkół do współpracy w ramach projektu. W Radzie mają być 44 firmy działające na rynku komunikacji marketingowej.

- Komunikacja marketingowa to szczególnie dynamicznie zmieniający się obszar rynku, a jedną z głównych sił napędowych jest postępująca cyfryzacja. W najbliższych latach szczególnie poszukiwani będą pracownicy o wysoko rozwiniętych umiejętnościach w zakresie digitalu. Dlatego tak ważne jest, aby zarówno kształcenie osób dopiero wchodzących na rynek pracy, jak i tych, którzy w ramach lifelong learning nieustannie pogłębiają czy zmieniają swoje kwalifikacje, systemowo dostosowane było do zmieniających się metod i form komunikacji związanych z rozwojem nowych mediów, a co za tym idzie do wymagań rynku i pracodawców. Sektorowa Rada ds. Kompetencji jest odpowiedzią na tę potrzebę - powiedział Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Członkostwo w Radzie  jest otwarte dla podmiotów działających na rynku komunikacji marketingowej. Animatorem rady jest Marcin Olkowicz.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Sektorowa Rada ds. Kompetencji przy SAR zajmie się rozwojem kwalifikacji zawodowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl