Serial „W garniturach” największym hitem amerykańskiego streamingu

Po rekordowych wynikach oglądalności serialu „W garniturach” na Netfliksie latem i jesienią 2023 roku, obraz może poszczycić się kolejnym kamieniem milowym: jest to najczęściej odtwarzana przez amerykańskich subskrybentów produkcja w ciągu roku w historii rankingów Nielsena.

MM
MM
Udostępnij artykuł:
Serial „W garniturach” największym hitem amerykańskiego streamingu
„W garniturach”, Netflix

Nielsen twierdzi, że w 2023 r. liczba godzin korzystania przez subskrybentów ze streamingu wzrosła o 21 proc., a widzowie w USA spędzili na oglądaniu transmisji strumieniowej równowartość ponad 21 milionów lat – czyli nieco ponad 11 bilionów minut, czyli 183,96 miliardów godzin. Był to drugi rok z rzędu, w którym czas transmisji strumieniowej wzrósł o ponad 20 proc., co nie jest wielką niespodzianką, biorąc pod uwagę, że transmisja strumieniowa stanowi zdecydowanie największą część aktualnego wykorzystania telewizji: stanowiła 36 proc. całkowitego wykorzystania telewizji w roku w porównaniu do 30 proc. w przypadku telewizji kablowej i około 23 proc. w przypadku sieci nadawczych.

Rok 2023 w streamingu  
2023 był też rokiem, w którym kilka platform streamingowych odeszło od modelu zwanego ogrodem otoczonym murem polegającym na gromadzeniu na swój użytek wszystkich posiadanych seriali i filmów. Platformy, jak np. Disney+ zaczęły ponownie wykorzystywać licencjonowanie zarówno jako źródło przychodów, jak i narzędzie marketingowe. Siedem z 10 najpopularniejszych seriali 2023 roku dostępnych jest w serwisie Netflix, ale trzy z nich – „W garniturach” (również w Peacock), „NCIS” (Paramount+) i kanadyjski dramat „Heartland” (Hulu i Peacock) są też dostępne na innych platformach.

„To prawie tak, jakbyśmy weszli do strefy wolnego handlu” – powiedział serwisowi The Hollywood Reporter Brian Fuhrer, wiceprezes ds. strategii produktów w Nielsenie. „W szczególności umowa Warner Bros. Discovery z Netfliksem tego dowodzi” – dzięki niej tytuły HBO takie jak „Sześć stóp pod ziemią” i „Kompania braci” były transmitowane w serwisie Netflix.

Rekord serialu „W garniturach”  
Nie można jednak zaprzeczyć, że Netflix jest głównym czynnikiem wpływającym na oglądanie tych udostępnianych tytułów. Najłatwiej to dostrzec w przypadku serialu „W garniturach”. Ten dramat prawniczy telewizji USA Network zyskał drugie życie po premierze na Netfliksie. W 2023 roku serial oglądano przez 57,7 miliarda minut, co stanowi najwyższą sumę, jaką Nielsen kiedykolwiek odnotował w ciągu czterech lat publikowania rocznej sumy transmisji strumieniowych.

Około 53,1 miliarda minut w „W garniturach” przypadło na 28 tygodni transmisji zarówno w serwisie Netflix, jak i Peacock. Pozostałe 4,6 miliarda pochodziło z 25 tygodni*, w których serial obecny był wyłącznie na platformie Peacock. (*Tak, rok ma tylko 52 tygodnie, ale pomiar Nielsena za rok 2023 obejmuje również tydzień od 26 grudnia 2022 r. do 1 stycznia 2023 r.).

W okresie gdy serial „W garniturach” obecny był tylko w ofercie Peacock oglądał się średnio przez 191 milionów minut tygodniowo, co jest przyzwoitym wynikiem, który prawdopodobnie umieściłby serial na liście 30–40 najpopularniejszych tytułów w danym tygodniu. Po tym jak trafil do oferty Netfliksa liczba ta wzrosła do prawie 1,9 miliarda minut tygodniowo, co oznacza dziesięciokrotny wzrost.

W Polsce serial „W garniturach” także dostępny jest na platformie Netflix.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych