SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwis „The New York Timesa” zaczyna odcinać od treści użytkowników adblockerów

Internetowy serwis dziennika „The New York Times” podjął walkę z blokowaniem reklam. Wyświetla wybranym użytkownikom prośbę o wyłączenie adblockera lub wykupienie subskrypcji przy dostępie do niektórych materiałów.

Article

Od początku tygodnia „The New York Times” na swojej stronie internetowej rozpoczął testowanie nowej metody walki ze zjawiskiem blokowania reklam.

Przy próbach dotarcia do niektórych materiałów publikowanych w serwisie użytkownicy korzystający z aplikacjami do blokowania reklam napotykają na komunikat wzywający ich do wyłączenia adblockera lub umieszczenia witryny „NYT” na tak zwanej „białej liście”, dzięki czemu reklamy na stronie są widoczne. - Najlepsze treści nie są za darmo - pisze wydawca w komunikacie. - Aktualnie masz zainstalowanego adblockera, tymczasem reklamy pozwalają nam sfinansować tworzenie materiałów. Aby nadal mieć do nich dostęp skorzystaj z naszych propozycji.

Oprócz wyłączenia adblockera internauci, którzy nie zechcą zrezygnować z blokowania reklam w serwisie „NYT” mają do wyboru wykupienie płatnej subskrypcji, aby uzyskać dostęp do konkretnego materiału.

W rozmowie z serwisem AdAge przedstawiciel dziennika podkreślił, że wprowadzane obecnie rozwiązanie to jedynie pilotaż i ma on m.in. dostarczyć informacji o reakcjach odbiorców na zastosowane w przyszłości przez serwis metody walki ze zjawiskiem blokowania reklam. - Naszym celem jest uświadomienie czytelnikom jak wiele szkód może wywołać stosowanie przez nich adblockerów. Warto by uświadomili sobie, że na dłuższą metę działają na swoją własną niekorzyść - podkreślił przedstawiciel „NYT”.

Serwis „New York Timesa” nie jest jedynym, który poprzez odcinanie użytkowników adblockerów od treści chce walczyć z rosnącym zjawiskiem blokowania reklam. Już wcześniej metodę tę zastosowali m.in. „The Washington Post” i „Bild”. Z kolei niedawno IAB opublikowało przewodnik dla wydawców doradzający, jak skutecznie walczyć z adblockerami.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Serwis „The New York Timesa” zaczyna odcinać od treści użytkowników adblockerów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zen
Kolejny raz jestem zawiedziony :( Tak tandetnej blokady to nawet bild nie ma. Tu nawet nic nie trzeba robic zeby ominac ta blokade :)
8 8
odpowiedź