SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” śrubują rekordy, strona „Super Expressu” przed Wyborcza.pl

Na początku br. serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” po kolejnych wzrostach odwiedzalności osiągnęły rekordowe wyniki. Witryny „Gazety Wyborczej” nie zanotowały spadku statystyk po wprowadzeniu płatnego dostępu. Na zdecydowanie najdłużej użytkowników przyciąga serwis „Pulsu Biznesu”.

W kwietniu br. serwis „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 5 mln internautów (real users), którzy wykonali 191,5 mln odsłon (w tym 42,3 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie przeciętnie 21 minut i 24 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Fakt.pl ma dwa razy więcej użytkowników niż serwis „Super Expressu” (ZPR Media) i związana z „Gazetą Wyborczą” (Agora) strona Wyborcza.pl, a także po ponad sześć razy odsłon niż te dwie witryny i strona „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska). W samym mobile’u generuje więcej odsłon niż każdy z pozostałych serwisów gazet ogólnopolskich na wszystkich urządzeniach. Obecnie jest piątym pod względem popularności portalem ogólnotematycznych, co analizowaliśmy wg danych z marca br.

Za to pod względem średniego czasu korzystania zdecydowanym liderem jest strona „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska), na której przeciętny użytkownik spędził w kwietniu godzinę i 32:06 minuty. Z pozostałych witryn poziom 20 minut przekroczył tylko Fakt.pl, a po kilkanaście minut zanotowały Wyborcza.pl, Przegladsportowy.pl i Wyborcza.biz.

Z „Gazetą Wyborczą” związane są dwa serwisy: mająca profil ogólny Wyborcza.pl i gospodarcza Wyborcza.biz, natomiast z „Dziennikiem Gazetą Prawną” trzy: poświęcone gospodarce i prawu Gazetaprawna.pl i Forsal.pl oraz ogólnotematyczny Dziennik.pl.

Naszdziennik.pl w Megapanelu nie jest objęty audytem site-centric, dlatego są dane tylko o jego liczbie użytkowników i zasięgu procentowym. Natomiast Parkiet.com odwiedziło w kwietniu niewystarczająco dużo użytkowników, żeby ich liczba została oszacowana w badaniu, chociaż wykonali oni 10,5 mln odsłon.

Serwisy dzienników ogólnopolskich w kwietniu 2015 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

fakt.pl

5 026 433

191 498 160

42 301 114

00:21:24

23,21%

se.pl

2 664 554

36 608 631

8 825 028

00:06:34

12,30%

wyborcza.pl

2 497 698

34 578 660

6 720 893

00:17:08

11,53%

przegladsportowy.pl

1 992 979

38 023 193

10 128 973

00:17:14

9,20%

gazetaprawna.pl

1 434 967

7 859 843

1 218 385

00:04:38

6,63%

wyborcza.biz

1 411 156

16 058 921

3 627 800

00:14:30

6,52%

rp.pl

1 241 602

23 920 628

3 977 419

00:09:46

5,73%

dziennik.pl

1 026 984

14 418 558

2 264 418

00:08:56

4,74%

polskatimes.pl

568 638

3 576 617

728 153

00:03:13

2,63%

forsal.pl

345 410

3 566 545

539 980

00:07:00

1,59%

pb.pl

341 148

9 438 708

837 276

01:32:06

1,58%

naszdziennik.pl

85 093

-

-

-

0,39%

parkiet.com

-

10 527 292

588 250

-

-

Fakt.pl w skali roku zyskał 2,09 mln użytkowników i 99,9 mln odsłon (to 71,1 proc. i 109 proc. w górę), nieznacznie (o 1:05 minuty, czyli 5,3 proc.) zwiększył się też średni czas korzystania z serwisu.

SE.pl i Wyborcza.pl przy mniejszej liczbie użytkowników niż rok wcześniej (odpowiednio o 215,8 tys. i 39,6 tys.) zanotowały więcej odsłon (o 4,35 mln i 3,28 mln). Przeciętny czas korzystania z pierwszej strony nieznacznie zmalał (o 38 sekund, czyli 8,8 proc.), a z drugiej - wzrósł (o 54 sekundy, czyli 5,5 proc.).

Z kolei w serwisie „Przeglądu Sportowego” liczba użytkowników i odsłon zwiększyła się ponad dwukrotnie - użytkowników przybyło 1,28 mln (to 179 proc. w górę) i wygenerowali oni o 21,8 mln odsłon więcej (134 proc. w górę). Strony „PS” i „Faktu” osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności m.in. dzięki integracji z portalem Onet.pl, podobnie jak witryny innych tytułów prasowych RASP, co opisywaliśmy już w lutym br.

Gazetaprawna.pl zanotowała niewielki wzrost statystyk (o 50,2 tys. odwiedzających i 91 tys. odsłon, czyli 3,6 proc. i 1,2 proc.), a Wyborcza.biz - nieznaczny spadek (o 99,2 tys. użytkowników i 384,1 tys. odsłon, czyli 6,5 proc. i 2,3 proc.). Natomiast na Rp.pl nieznacznie mniej użytkowników niż przed rokiem (o 14,4 tys., a więc 1,1 proc.) wykonało dużo więcej odsłon (o 8,78 mln, czyli 58 proc.).

Z kolei Polsatimes.pl zyskała w skali roku 150,3 tys. użytkowników i 980,5 tys. odsłon (to 35,9 proc. i 37,8 proc. w górę).

Serwisy dzienników ogólnopolskich rok po roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

kwiecień 2015

kwiecień 2014

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

fakt.pl

5 026 433

191 498 160

00:21:24

2 936 467

91 617 054

00:20:19

se.pl

2 664 554

36 608 631

00:06:34

2 880 369

32 261 468

00:07:12

wyborcza.pl

2 497 698

34 578 660

00:17:08

2 537 261

31 296 144

00:16:14

przegladsportowy.pl

1 992 979

38 023 193

00:17:14

713 768

16 242 359

00:18:19

gazetaprawna.pl

1 434 967

7 859 843

00:04:38

1 384 780

7 768 863

00:05:14

wyborcza.biz

1 411 156

16 058 921

00:14:30

1 510 393

16 443 000

00:14:21

rp.pl

1 241 602

23 920 628

00:09:46

1 256 013

15 138 805

00:09:50

dziennik.pl

1 026 984

14 418 558

00:08:56

947 359

14 618 731

00:10:16

polskatimes.pl

568 638

3 576 617

00:03:13

418 311

2 596 094

00:03:54

forsal.pl

345 410

3 566 545

00:07:00

412 307

2 534 242

00:04:59

pb.pl

341 148

9 438 708

01:32:06

328 042

9 655 315

01:34:48

naszdziennik.pl

85 093

-

-

109 732

-

-

parkiet.com

-

10 527 292

-

92 182

3 737 647

00:56:12

Na drugiej podstronie analiza wyników czterech czołowych serwisów w ub. i br.

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” śrubują rekordy, strona „Super Expressu” przed Wyborcza.pl

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
.
Nowa strona nie pomogla Superakowi, nadal groch z kapusta, ciezko cokolwiek znalezc, do tego grafika jak z lat 90. i watpliwa jakosc newsow. Oj nie maja tam pojecia o internecie.
odpowiedź
User
kik
nikt normalnie nie rosnie w takim tempie. ciekawe z jakiego kapleusza korzystają w RASP, bo nie wierze ze to wszystko robi onet
odpowiedź
User
xxxx
Onet to są oszuści jakich mało,specjalnie zastawiana jest ostatnio cała strona po wyjściu z poczty,żeby ją odświeżyć i nabić 2 wejścia zamiast 1.Ten wynik przynajmniej o połowę jest niższy.
odpowiedź