SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Serwisy plotkarskie: Plotek.pl, Party.pl i Hotplota mocno w górę, Pudelek.pl przyciąga najbardziej (TOP 10)

Plotek.pl po dużym wzroście w skali roku został liderem serwisów plotkarskich pod względem zasięgu, natomiast zdecydowanie najwięcej odsłon i najdłuższy czas korzystania notuje niezmiennie Pudelek.pl. Dużo zyskały również Party.pl i dział Hotplota serwisu Eska.pl, a straciły Gwiazdy.wp.pl.

fot. policja.pl Article

Serwis Plotek.pl (należący do Grupy Gazeta.pl) w listopadzie ub.r. odwiedziło 3,77 mln realnych użytkowników (czyli 14,2 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w nim 74,04 mln odsłon, a każdy korzystał z niego średnio przez 10 minut i 34 sekundy - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Po ponad trzy miliony odwiedzających zanotowały jeszcze Plejada.pl (Grupa Onet-RASP) - 3,41 mln - oraz dwie witryny Grupy Wirtualna Polska: Gwiazdy.wp.pl (3,2 mln) i Pudelek.pl (3,19 mln). W tej grupie ten ostatni serwis miał zdecydowanie najwięcej odsłon (186,51 mln) i najdłuższy przeciętny czas korzystania (dwie godziny 9:06 minuty).

Pomponik.pl (Grupa Interia.pl) przy nieco wyższej liczbie użytkowników niż Party.pl (Edipresse Polska) - 2,59 mln wobec 2,4 mln - zanotował prawie trzy razy więcej odsłon (39,97 mln wobec 15,73 mln) i ponad cztery raz dłuższy średni czas korzystania (19:50 minuty wobec 4:35 minuty). Z kolei Kozaczek.pl (Marquard Media) mając nieznacznie mniej użytkowników od sekcji Hotplota na Eska.pl (ZPR Media) - 1,11 mln wobec 1,15 mln - miał ponad siedem razy więcej odsłon (19,89 mln wobec 2,67 mln) i prawie dwa razy dłuższy średni czas spędzony przez odwiedzającego (11:45 minuty wobec 6:35 minuty).

Zestawienie zamykają Pudelek.tv (Grupa Wirtualna Polska) i Jastrzabpost.pl, który jako jedyny na liście nie należy do większego wydawcy

Najpopularniejsze serwisy plotkarskie w listopadzie 2016 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

plotek.pl

3 767 118

74 041 719

663 092

0:10:34

14,20%

plejada.pl

3 414 320

126 189 659

1 000 917

0:17:35

12,87%

gwiazdy.wp.pl

3 203 279

40 105 173

583 225

0:10:55

12,08%

pudelek.pl

3 194 969

186 512 863

6 874 814

2:09:06

12,04%

pomponik.pl

2 591 596

39 966 826

856 474

0:19:50

9,77%

party.pl

2 404 467

15 726 844

183 635

0:04:35

9,06%

eska.pl-hotplota

1 149 266

2 672 846

126 240

0:06:35

4,33%

kozaczek.pl

1 107 553

19 892 395

216 936

0:11:45

4,18%

pudelek.tv

996 631

4 334 486

310 574

0:18:42

3,76%

jastrzabpost.pl

865 402

7 233 437

69 843

0:04:51

3,26%


Tylko na komputerach liderem zasięgowych była Plejada.pl z 2,54 mln użytkowników, która nieznacznie wyprzedziła pod tym względem Gwiazdy.wp.pl (2,46 mln), notując niewiele mniej odsłon niż Pudelek.pl (76,11 mln wobec 77,72 mln). W tym ostatnim serwisie przeciętny użytkownik spędził godzinę i 28:01 minuty, natomiast żadna z pozostałych witryn nie przekroczyła poziomu 20 minut.

Plotek.pl znalazł się na piątym miejscu, miał nieco mniej użytkowników od Pomponik.pl (1,75 mln wobec 1,84 mln), więcej odsłon od tego konkurenta (29,95 mln wobec 25,77 mln) i dwa razy krótszy średni czas korzystania (9:20 minuty wobec 19:46 minuty).

Najpopularniejsze serwisy plotkarskie w listopadzie 2016 r. na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

plejada.pl

2 542 794

76 112 859

822 488

0:19:24

9,59%

gwiazdy.wp.pl

2 456 632

33 347 551

456 387

0:11:09

9,26%

pudelek.pl

2 017 769

77 720 570

2 960 049

1:28:01

7,61%

pomponik.pl

1 841 993

25 773 402

606 714

0:19:46

6,94%

plotek.pl

1 753 339

29 945 741

272 909

0:09:20

6,61%

party.pl

1 013 982

4 814 446

64 910

0:03:50

3,82%

pudelek.tv

559 230

1 740 401

166 147

0:17:50

2,11%

eska.pl-hotplota

457 111

913 732

67 799

0:08:54

1,72%

kozaczek.pl

422 683

6 151 644

83 573

0:11:52

1,59%

jastrzabpost.pl

389 775

3 182 108

31 879

0:04:54

1,47%


Na smartfonach i tabletach Plejada.pl miała 2,45 mln użytkowników, o 756,1 tys. więcej niż Pudelek.pl (1,7 mln), ale przy tym ponad dwa razy mniej odsłon (44,1 mln wobec 108,79 mln). Ten drugim serwis zanotował średni czas korzystania przez użytkownika wynoszący aż dwie godziny i 18:30 minuty oraz ponad trzy razy więcej odsłon niż na komputerach. Obie witryny miały w internecie mobilnym więcej odsłon niż w stacjonarnym: Plotek.pl - 44,1 mln wobec 29,95 mln, a Pudelek.pl - 108,79 mln wobec 77,72 mln.

Plejada.pl przy 1,34 mln użytkowników zanotowała 50,08 mln odsłon, czyli więcej niż Plotek.pl.

Najpopularniejsze serwisy plotkarskie w listopadzie 2016 r. w internecie mobilnym

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

plotek.pl

2 452 097

44 095 978

390 183

0:09:33

9,24%

pudelek.pl

1 696 003

108 792 293

3 914 765

2:18:30

6,39%

party.pl

1 556 340

10 912 398

118 724

0:04:35

5,87%

plejada.pl

1 342 528

50 076 800

178 429

0:07:58

5,06%

gwiazdy.wp.pl

1 252 768

6 757 622

126 838

0:06:04

4,72%

pomponik.pl

1 125 312

14 193 424

249 760

0:13:19

4,24%

eska.pl-hotplota

732 687

1 759 114

58 440

0:04:47

2,76%

kozaczek.pl

724 070

13 740 751

133 363

0:11:03

2,73%

pudelek.tv

525 778

2 594 086

144 427

0:16:29

1,98%

jastrzabpost.pl

499 091

4 051 329

37 964

0:04:34

1,88%


Zasięg Plotek.pl w skali roku zwiększył się o 7,32 pkt proc. (czyli o 106,4 proc), a liczba odsłon - o 11,42 mln (18,2 proc.), natomiast średni czas spędzany przez użytkownika zmalał o 3:24 minuty (24.3 proc.).

Bardzo duże wzrosty zasięgu zanotowały też Party.pl (o 6,28 pkt proc., czyli 225,9 proc.), Hotplota na Eska.pl (o 2,29 pkt proc., czyli 112,2 proc.) oraz Kozaczek.pl (o 1,76 pkt proc., czyli 72,7 proc.). Party.pl zyskało też 7,23 mln odsłon (85,1 proc. w górę) i 20 sekund średniego czasu korzystania (6,3 proc. w górę), natomiast Kozaczek.pl stracił 7,17 mln odsłon (26,5 proc. w dół) i 3:37 minuty średniego czasu korzystania (23,5 proc. w dół).

Gwiazdy.wp.pl przy niewielkim wzroście zasięgu (o 4,4 proc.) zanotowały ponad połowę odsłon mniej niż rok wcześniej (spadek o 47,21 mln, czyli 54,1 proc.), Pudelek.pl przy wzroście zasięgu o 25,3 proc. stracił 55,7 mln odsłon (23 proc. w dół), a Pomponik.pl miał o 29,9 proc. wyższy zasięg i 32,6 mln odsłon mniej (44,9 proc. w dół) niż w listopadzie 2015 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Serwisy plotkarskie: Plotek.pl, Party.pl i Hotplota mocno w górę, Pudelek.pl przyciąga najbardziej (TOP 10)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Junior SEO & UX Manager
Panowie dziennikarze, idźcie dalej w analizie. Jeśli czytelnik spędza średnio 4 minuty w witrynie, to znaczy, że skanuje jeden materiał i wypada. Czyli brawa dla ekspertów od słów kluczowych, a ludzi od UX trzeba zagonić do pracy. Jeśli spędza 10 minut, to znaczy, że albo w materiałach są wideo, albo galerie są na lightboksie, przyjazne -> sprawdzić odsłony: jeśli _średnio_ 1 user wykonuje 4 odsłony, to serwis jest w zasadzie martwy, mocno pompowany SEO-tekstami, które mają stosunek liczba odsłon/użytkownik na poziomie 1,8:1. Jeśli stosunek jest na poziomie 9:1, to marka zaczyna być rozpoznawana albo redakcja nauczyła się robić galerie pompujące odsłony. Do czego zmierzam? Ze statystyk widać, że jest jeden niekwestionowany król, gdzie ludzie oglądają wideo, galerie i czytają komentarze. Są ze dwa aspirujące serwisy a reszta to SEO-stwory, które zarabiają bardziej na Adsense niż dzięki działowi sprzedaży i marce, bo tej nie ma. Buduje się je dla wprawki, żeby wyciągnąć z Adsense pięciocyfrową kwotę, dzieś tak 12 tysięcy na każde 500 000 unique users.
14 11
odpowiedź
User
mort
Plotek pierwszy? Zaskoczenie, ale wielkie brawa. Jedyne wiarygodne takie miejsce w necie, chociaż niespecjalnie lubię ich długie tytuły. Za to nie piszą niesprawdzonych bzdur jak reszta.
12 11
odpowiedź
User
Branżowy
Wow! Bardzo fajny wzrost Plotka. Gratulacje!
9 8
odpowiedź
User
Livergy
Smutno to mówić, ale od czasu, gdy odsunięto starą gwardię Agory, projekty on Line odżywają. Plotek to dobry przykład, posunięto p. Angelikę S i witryna rośnie. Nie dziwię się tym zwolnieniom grupowym.
13 8
odpowiedź
User
Kama
dziwia mnie tak duże liczby na jastrzabpost. Kto to robi ze notują tyle prawie co pudelektv bez wydawnictwa? Jastrzębska widać sie trzyma chociaż tytuły i tematy są często tak durne ze głowa mała ale ktoś to jednak lubi czytać
10 9
odpowiedź