Serwisy z humorem: w dół Demotywatory, Kwejk i Besty - zyskała Bezuzyteczna (TOP 15)

Wśród serwisów z zabawnymi multimediami liderami pozostają Demotywatory.pl i Kwejk.pl, przy czym w ostatnim roku zanotowały spadki liczby użytkowników. Do czołówki dzięki dużemu wzrostowi awansowała Bezuzyteczna.pl, natomiast po wielkim spadku wypadły z niej Besty.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Serwisy z humorem: w dół Demotywatory, Kwejk i Besty - zyskała Bezuzyteczna (TOP 15)

W listopadzie ub.r. Demotywatory.pl odwiedziło 2,85 mln internautów (real users), którzy wykonali 175,2 mln odsłon krajowych (w tym 20,2 mln mobilnych), a każdy spędził w serwisie średnio 57 minut i 44 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Demotywatory.pl są liderem wśród serwisów ze śmiesznymi obrazkami, klipami i wideo pod względem liczby użytkowników i odsłon. W tym pierwszym ujęciu w listopadzie ub.r. wyprzedziły kolejną w rankingu witrynę Bezuzyteczna.pl o 478,4 tys. użytkowników, a Kwejk.pl - o 660 tys. Jednocześnie Demotywatory zanotowały o 44,9 mln odsłon krajowych więcej niż Bezuzyteczna.pl i o 74,2 mln więcej niż Joemonster.org (należący do Grupy Demotywatory.pl).

Za to na kilku innych stronach użytkownicy spędzili średnio więcej czasu niż na Demotywatorach. Joemonster zanotował godzinę i 36:54 minuty przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika, Sadistic.pl (należący do Grupy Kwejk.pl) - godzinę i 28:45 minuty, Bezuzyteczna.pl - godzinę i 25:44 minuty, a Wiocha.pl - godzinę i 21:56 minuty.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-listopadzie-2014-roku ##

Warto zaznaczyć, że spora część serwisów z zestawienia (na czele z Kwejk.pl i Uzyteczna.org) nie jest w Megapanelu objęta audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nich internauci.

W skali roku Demotywatory.pl straciły 519,4 tys. użytkowników, a Kwejk.pl - 885 tys. (to spadki o 15,4 i 28,8 proc.). Jednocześnie ten pierwszy serwis zanotował o 35,3 mln odsłon krajowych więcej niż rok wcześniej (wzrost o 25,2 proc.), przy spadku średniego czasu korzystania przez każdego odwiedzającego o 5:26 minuty (czyli o 8,6 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jacy-internauci-odwiedzaja-demotywatory-i-kwejka-przewazaja-kobiety-mlodzi-i-wyksztalceni ##

Za to Bezuzyteczna.pl zyskała w skali roku 702 tys. użytkowników (to aż 42,1 proc. w górę), a Repostuj.pl - 529,3 tys. (to aż 153,1 proc. w górę). Błyskawiczny wzrost osiągnęła Uzyteczna.org, która w listopadzie miała 1,54 mln odwiedzających, podczas gdy we wcześniejszych miesiącach nie była w ogóle uwzględniona w wynikach Megapanelu.

Spore spadki zanotowały natomiast Wiocha.pl i Pudelekx.pl. Pierwszy serwis stracił w skali roku 342 tys. użytkowników i 3,4 mln odsłon krajowych (to 22,8 i 4,1 proc. w dół), mimo że średni czas przypadający na odwiedzającego wydłużył się o 12:58 minuty (czyli o 18,8 proc.), a drugi (należący do Grupy Wirtualna Polska) stracił 303,8 tys. użytkowników, 4,4 mln odsłon krajowych i 1:40 minuty na użytkownika (to spadki o 25,3, 20,8 i 16,1 proc.).

Z kolei liczba użytkowników Besty.pl zmalała aż o 1,15 mln (czyli o 57,7 proc.), przez co serwis z czołowej trójki wypadł poza dziesiątkę.

Na drugiej podstronie szczegółowo analizujemy wyniki serwisów Demotywatory.pl, Bezuzyteczna.pl i Kwejk.pl w ostatnich latach

Demotywatory.pl i Kwejk.pl - oprócz Joemonster.org to najdłużej działające i najbardziej znane serwisy ze śmiesznymi multimediami - rekordową odwiedzalność osiągały w 2011 i 2012 roku. Natomiast w 2012 roku zanotowały już spore spadki, co opisywaliśmy już na początku 2013 roku - przedstawiciele obu stron tłumaczyli to przede wszystkim zmianą algorytmu Facebooka zmniejszającą zasięg wpisów na ich fanpage’ach (przeczytaj więcej na ten temat).

W 2013 i 2014 roku nastąpiły dalsze spadki liczby użytkowników Demotywatory.pl i Kwejk.pl, ale nie były już tak znaczące. Demotywatory od stycznia 2012 r. do stycznia 2013 r. straciły 1,42 mln użytkowników (to 28,5 proc. w dół), a od stycznia 2013 r. do stycznia 2014 r. - 443 tys. (12,4 proc. w dół). W kolejnych miesiącach 2013 r. liczba odwiedzających serwis była nawet o 1,74 mln (czyli ok. 30 proc.) niższa niż przed rokiem, natomiast w 2014 r. - zazwyczaj od 248 do 807 tys. niższa (to spadki o 8-24 proc.).

Pierwszy raz poniżej 3 mln użytkowników Demotywatory miały w sierpniu 2013 r., natomiast w ub.r. powyżej 3 mln miały tylko w styczniu i czerwcu, za to w marcu i kwietniu - poniżej 2,6 mln.

Od marca 2013 r. Demotywatory są w Megapanelu objęte audytem site-centric, co daje dostęp do statystyk odsłon serwisu i średniego czasu korzystania z niego przez internautów. W obu statystykach nie widać tendencji spadkowej, a wręcz przeciwnie - w 2013 r. liczba odsłon krajowych tylko w dwóch miesiącach (marzec i październik) przekroczyła 150 mln, natomiast w ub.r. od czerwca wynosiła 168-185 mln (co wynika częściowo z wprowadzonej w połowie ub.r. w Megapanelu nowej definicji odsłony - więcej na ten temat).

Natomiast średni czas korzystania ze strony przez miesiąc wynosił zazwyczaj około godziny.

Z kolei Kwejk.pl o ile w pierwszej połowie 2013 r. notował o 1-1,8 mln odwiedzających mniej niż rok wcześniej (to spadki o 27-42 proc.), o tyle w ub.r. w kilku miesiącach notował lepsze wyniki niż przed rokiem.

Tendencja jest jednak spadkowa: w 2013 r. serwis miał od 2,4 do 3,2 mln użytkowników miesięcznie, natomiast w ub.r. 2,5-2,8 mln w pierwszym półroczu, a później nawet tylko 2-2,1 mln (najniższe wyniki zanotował w sierpniu i wrześniu).

Z kolei Bezuzyteczna.pl w ostatnich latach osiągała stopniowe wzrosty. Serwis od 200-300 tys. użytkowników miesięcznie w połowie 2012 r. urósł do 0,9-1,3 mln w pierwszej połowie 2013 r. Potem liczba użytkowników wynosiła ok. 1,5 mln, natomiast w czerwcu ub.r. podskoczyła do 2,1 mln, a w kolejnych miesiącach wynosiła 2,3-2,4 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu