SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najwięksi dostawcy płatnej telewizji stracili 1,73 mln abonentów

Amerykańskie sieci kablowe, platformy cyfrowe i inni dostawcy płatnej telewizji, reprezentujący 96 proc. rynku, w II kwartale 2023 roku stracili 1,730 mln abonentów. Z danych Leichtman Research Group wynika, że w tym samym okresie 2022 roku, ubyło 1,725 mln klientów.

Antena satelitarna obok kontenerów na śmieci (fot. Adrian Gąbka) Antena satelitarna obok kontenerów na śmieci (fot. Adrian Gąbka)

Główni gracze na rynku płatnej telewizji w Stanach Zjednoczonych mają obecnie 71,9 mln abonentów. 35,9 mln przypada na operatorów kablowych, 22,7 mln na platformy cyfrowe i dostawców IPTV, a 13,4 mln na firmy świadczące usługi drogą internetową (vMVPD).

Tylko sieci kablowe straciły od kwietnia do końca czerwca 925 tys. abonentów. Przed rokiem ubyło ich 950 tys. W przypadku platform cyfrowych i IPTV strata wyniosła 690 tys. (710 tys. przed rokiem), a w przypadku serwisów OTT 115 tys. (rok temu 65 tys.).

Baza klientów mniejsza o ponad 5 mln osób

Jeszcze wyraźniej spadki widać w ujęciu rocznym. - Liczba klientów rezygnujących z usług płatnej telewizji w II kwartale 2023 roku była podobna do tej odnotowanej w tym samym okresie 2022 roku. W ciągu całych 12 miesięcy najwięksi gracze stracili blisko 5,360 mln abonentów. Przed rokiem zrezygnowało  4,235 mln  klientów- zauważył Bruce Leichtman, prezes i główny analityk Leichtman Research Group.

Spośród operatorów największe straty odnotował Comcast. Pod koniec marca br. miał 15,528 mln abonentów, a II kwartał zakończył z 14,985 mln. To spadek o 543 tys. Lepiej nie poradziły sobie platformy cyfrowe. Baza DirecTV wynosiła na koniec I kwartału br. 12,750 mln klientów, a na koniec II kwartału było ich już tylko 12,350 mln, czyli o 400 tys. mniej. Baza Dish Network zmniejszyła się z 7,098 mln do 6,901 mln, a więc o 197 tys.

Amerykanie odchodzą od płatnej telewizji

Rezygnacje z usług sieci kablowych i platform cyfrowych to już długotrwały trend w Stanach Zjednoczonych. Ceny w tym kraju należą do najwyższych na świecie. W dobie szybkiego i nielimitowanego internetu skłania to Amerykanów ku subskrypcjom SVoD (np. Netflix, Disney+, Max, Hulu, Peacock, Paramount+). Można je przerwać w dowolnym miesiącu, a nie dopiero po dwuletniej umowie. W USA dużą popularnością cieszą się tez platformy z darmowymi kanałami typu FAST, serwisy AVoD z reklamami (m.in. YouTube) i pirackie usługi IPTV.

Na koniec II kwartału 2023 roku Cyfrowy Polsat świadczył klientom indywidualnym 13,08 mln usług jednostkowych (RGU) w modelu abonamentowym, o 2 proc. mniej niż przed rokiem. W sektorze płatnej telewizji nastąpił spadek o 4,3 proc. do 4,89 mln RGU. Przed rokiem było ich prawie 5,12 mln. Firma zapewnia, że nie ma to związku ze spadkami w USA, tylko likwidacją serwisu iPla, którego pakiet był za kilka złotych miesięcznie oferowany abonentom telefonii komórkowej.

- Kontrakty tyle trwają. Niektóre mogły być też zawarte na czas nieokreślony. To, że minęło dwa lata, nic nie zmienia. Spadek jest związany z 40 tysiącami abonentów, których posiadaliśmy i którzy tę usługę dezaktywują. Skupiamy się na ofercie telewizja plus internet od 19 zł. To będzie dostępne już jesienią. W pakiecie S, możemy dostać telewizję za 12 miesięcy za darmo - tłumaczył Maciej Stec, wiceprezes Cyfrowego Polsatu. W poprawie wyników telewizyjnych ma też pomóc likwidacja darmowego serwisu Polsat Go. Jego użytkownicy i inne osoby będą mogli za 30 zł rocznie wykupić pakiet Polsat Box Go Start.

Na koniec czerwca 2020 roku Canal+ miał w Polsce 2,7 mln abonentów. Od tego momentu ta liczba nie była aktualizowana. Dostawca płatnej telewizji nie zdradza czy na przestrzeni prawie trzech lat dochodziło do znaczących zmian w bazie klientów. Z prognozy Digital TV Research wynika, że w ciągu pięciu najbliższych lat sieci kablowe i platformy cyfrowe z Europy Środkowo-Wschodniej stracą 2,093 mln abonentów. W badaniu wzięto pod uwagę działających w Polsce operatorów: UPC, Vectra, Orange, Polsat Box, Canal+ i Netia.

Dołącz do dyskusji: Najwięksi dostawcy płatnej telewizji stracili 1,73 mln abonentów

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
A dopiero co niedawno zakupiłem antenę satelitarną i dałem podłączyć by mieć fajny pakiet kanałów DVB-T + FTA z satelity zupełnie za darmo. Powiem więcej jestem bardzo z tego zadowolony.
14 5
odpowiedź
User
Anonim M
U nas w kraju też będziemy mieli spadki kanały naziemnej telewizji to jest dopiero beznadzieja a oferty kablowej czy satelitarnej też tylnej części ciała nie urywają, tylko w stremingowych ofertach jeszcze można coś znaleźć.
8 8
odpowiedź
User
Pindol
U nas to jeszcze nie nastąpi...
0 0
odpowiedź