SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sieci komórkowe popularne dzięki reklamom radiowym i telewizyjnym

84 proc. Polaków kojarzących przynajmniej jednego operatora telefonii komórkowej zna jego ofertę dzięki reklamom w telewizji i radiu - wynika z badania PBS DGA. Najpopularniejsze w naszym kraju są sieci Era, Orange i Plus.
 

Era i Orange są najbardziej znanymi sieciami komórkowymi w Polsce - spontanicznie kojarzy je 84 proc. Polaków. Nieco mniej popularny jest Plus, którego rozpoznaje prawie 80 proc. osób w naszym kraju. Heyah i Play kojarzy nieco ponad połowa respondentów, Samych Swoich - co trzeci ankietowany, 36,6 - co piąty, natomiast Netię - co jedenasty. Żadnej sieci komórkowej nie potrafi wymienić jedynie 6,6 proc. Polaków.



Polacy, którzy rozpoznają co najmniej jedną z sieci komórkowych, informacje o ich ofercie czerpią przede wszystkim z reklam telewizyjnych i radiowych. Co drugi respondent dowiaduje się o usługach operatorów mobilnych od rodziny i znajomych, a co trzeci - z ulotek. Internet i prasa są źródłem takich wiadomości dla 30 proc. Polaków, a billboardy - dla 26 proc. Prawie 20 proc. ankietowanych zasięga wiedzy o ofertach operatorów komórkowych w ich punktach obsługi klienta, a 7 proc. jest o tym informowanych przez telemarketerów. Tylko 4 proc. osób kojarzących jakąś sieć komórkową nie zna jej oferty.



Badanie znajomości przez Polaków operatorów telefonii komórkowej i ich ofert zostało przeprowadzone przez PBS DGA na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej od 1 do 14 grudnia ubiegłego roku. Ankiety w formie indywidualnych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (PAPI) objęły reprezentatywną próbę gospodarstw domowych - 1602 osób w wieku 15 lat i powyżej.

Dołącz do dyskusji: Sieci komórkowe popularne dzięki reklamom radiowym i telewizyjnym

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Karol
Zenujace badanie...
odpowiedź
User
Janek
Hmm... Mysle, ze szczegoly oferty zna mniej osob niz wyszo w tym badaniu. Natomiast co do ropoznawalnosci marki, to mnie dziwi, ze sa w ogole ludzie, ktorzy nie znaja zadnej sieci. Szczegolnie, ze promocja sieci jest bardzo roznoraka. Orange ma np. w tej chwili loteri, ktora takze jest odmiana promocji firmy (zarowno orange, jak i bmw, ktore sa do wygrania).
odpowiedź
User
Janek
Hmm... Mysle, ze szczegoly oferty zna mniej osob niz wyszo w tym badaniu. Natomiast co do ropoznawalnosci marki, to mnie dziwi, ze sa w ogole ludzie, ktorzy nie znaja zadnej sieci. Szczegolnie, ze promocja sieci jest bardzo roznoraka. Orange ma np. w tej chwili loteri, ktora takze jest odmiana promocji firmy (zarowno orange, jak i bmw, ktore sa do wygrania).
odpowiedź