SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Sieci” zamiast „W Sieci”. „Władza atakuje wolne media. Nie damy się zamknąć!”

W poniedziałek 11 marca br. ukaże się kolejny numer tygodnika Jacka Karnowskiego, który zmienia tytuł z „W Sieci” na „Sieci”. Na okładce znalazł się fragment tekstu tłumaczącego powód zmiany nazwy oraz napis „Władza atakuje wolne media. Nie damy się zamknąć!”.

„Sieci” zamiast „W Sieci”. „Władza atakuje wolne media. Nie damy się zamknąć!”

W miejscu litery „W” w tytule numeru zobaczyć można przedarcie kartki i fragment wstępniaka Jacka Karnowskiego z trzeciej strony wydania. O tym dlaczego tytuł musiał zmienić nazwę pisze w materiale „Kto, jak i dlaczego próbował nas zamknąć” Michał Karnowski. Temat kontynuuje Andrzej Rafał Potocki, opisując w swoim tekście „jak Skarb Państwa wyprzedawał majątek Grzegorzowi Hajdarowiczowi”.

W numerze znaleźć też można m.in. rozmowę braci Karnowskich z dziennikarzem Wojciechem Reszczyńskim, który mówi: „Oddaję mojego Wiktora na licytację. To gest sprzeciwu wobec tego, co dzieje się w telewizji, prasie i radiu”. W wydaniu o telewizyjnych nagrodach pisze Krzysztof Feusette, który jest również autorem tekstu o konieczności reanimacji służy zdrowia w kontekście śmierci małej Dominiki ze Skierniewic.

Przypomnijmy, że spółka Grzegorza Hajdarowicza Gremi Media (dawniej Presspublica) złożyła w Sądzie Okręgowym w Warszawie wniosek o zabezpieczenie powództwa, gdyż twierdzi, iż wydawca "W Sieci" - firma Fratria - łamie zasady uczciwej konkurencji używając tego tytułu Gremi prowadzi bowiem serwis internetowy pod nazwą „W sieci Opinii” (wsieciopinii.rp.pl). Fratria nie zgadza se z tymi zarzutami i zapewnia, że wprowadzając na rynek magazyn „W Sieci”, dopełniono wszystkich starań, w tym zarejestrowano tytuł w sądzie i wystąpiono o rejestrację znaku towarowego. Fratria zapowiada własne kroki prawne w tej sprawie, a na razie zdecydowała o zmianie nazwy tygodnika (więcej na ten temat).

Z danych ZKDP wynika, że dwa z trzech numerów „W Sieci”, które ukazały się w grudniu ub.r., miały średnią sprzedaż ogółem na poziomie 119 244 egz. (dowiedz się więcej).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Sieci” zamiast „W Sieci”. „Władza atakuje wolne media. Nie damy się zamknąć!”

31 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Artur
Kupię "Sieci" bo nie lubię UB-eckich metod stosowanych przez PO , rozgrzanych sędziów i zaprzyjaźnionych z Grasiem biznesmenów. Przypominają się lata stalinowskie. Jednocześnie w zaprzyjaźnionych mediach (wyborcza , TVN, Newsweek) umieszcza się setki reklam finansowanych przez nas podatników.
91 49
odpowiedź
User
ale nawalanka
To niech teraz Rzepa w rewanżu prześwietli SKOK-i i ich związki z politykami PIS.
29 53
odpowiedź
User
Yogidługonogi
Fajna okladka. Hajdarowicz zrobił gazecie najlepszą reklamę z możliwych. Prawdopodobnie nie zdaje sobie sprawy, że jego gazety przez te działania szybciej padną. Ale tak to jest, jak się arogancki leming z dużą kasą bierze za robotę, na której się nie zna.
90 18
odpowiedź
User
bababababab
Arogancki leming Yogi biznesmen Karnowski, ten się zna na rozbijaniu, jak prezes PiS, tylko kasa za mała.
40 57
odpowiedź
User
Prawnik
Orzeczenie sądu szwajcarskiego kantonu Bern z ubiegłego roku, w której firma Omega AG, właściciel znaku towarowego OMEGA, pozwała innego znanego szwajcarskiego producenta luksusowych zegarków firmę Franck Muller, za używanie znaku towarowego MEGA na ich zegarkach. Oceniając czy konsument mógłby być wprowadzony w błąd takim podobieństwem obu znaków towarowych, biorąc pod uwagę identyczny rodzaj produktów, sąd stwierdził, że nie było takiego prawdopodobieństwa. Po pierwsze, sąd zauważył, że oba znaki nie maja tego samego znaczenia. Co więcej, oba znaki różniły się wizualnie i werbalnie. Po drugie, produkty miały różne ceny. O ile najtańszy zegarek Franck Muller kosztował 1.2 miliona CHF, to najdroższy zegarek Omegi kosztował 325 000 CHF. Po trzecie, produkty były sprzedawane rożnymi kanałami dystrybucji. I w końcu, po czwarte, konsumenci obu produktów należeli do różnych grup. Konsumenci Franck Muller byli ‘prawdziwymi entuzjastami’ zegarków, podczas gdy konsumenci Omegi kupowali zegarki na ‘codzienne potrzeby’.
Spór sądowy Franck Muller z Omega AG jest przykładem nad którym powinni się pochylić prawnicy reprezentujący wydawcę ‘W Sieci’, spółkę Fratria. Literowo znak towarowy ‘W Sieci’ jest fragmentem znaku towarowego ‘W sieci opinii’, po odjęciu wyrazu ‘opinii’, tak jak MEGA było fragmentem OMEGA, pomniejszonym o pierwsza literę ‘O’. Wizualnie i werbalnie oba znaki też się różnią. Wystarczy porównać ich grafiki by dostrzec zasadnicze różnice. Treści ‘W sieci opinii’ są rozpowszechniane bezpłatnie na stronach internetowych dziennika ‘Rzeczpospolita’, w przeciwieństwie do ‘W Sieci’, które jest dostępne tylko odpłatnie. Ponadto, o ile ‘W sieci opinii’ jest rozpowszechniane jedynie poprzez Internet, to zdecydowana większości ‘W Sieci’ jest rozpowszechniana w formie drukowanej. I w końcu, czytelnicy oby mediów bardzo się od siebie różnią. Czytelnicy ‘W Sieci’ to osoby o poglądach konserwatywnych. Kiedyś może byli czytelnikami ‘W sieci opinii’, ale to już historia. Dzisiaj są to zupełnie odmienne grupy, co nie trudno dostrzec w komentarzach czytelników ‘W Sieci’ na portalu wPolityce.pl.
Przykładów podobnych do sporu sądowego Franck Muller z Omega AG jest zresztą więcej, a nie poruszam ich tutaj jedynie przez brak miejsca. Jednym z bardziej znanych był spór BMW z Nissanem o prawo do oznaczania przez tego ostatniego samochodów Infiniti literą ‘M’, co BMW uznał za naruszenie jego znaku towarowego na samochodach klasy ‘M’. Spór został wygrany przez Nissana.
35 11
odpowiedź