Kim są „silver influencerzy”?

Influencerzy 55+ przyciągają nie tylko swoich rówieśników, a poziomem angażowania (engagement rate) przebijają znacznie młodszych i popularniejszych kolegów i koleżanki – wynika z raportu o silver influencer marketingu, opublikowanego przez agencję Vision & People.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Kim są „silver influencerzy”?
fot. TVN

Silver influencerzy rosną w siłę – w ślad za światowymi trendami, zjawisko to przybiera na sile również w Polsce.

Badania pokazują, że 88 proc. silversów korzysta z internetu codziennie poszukując informacji, czytając wiadomości czy realizując zakupy online. Ta grupa wiekowa wykorzystuje internet w sposób bardziej narzędziowy, w przeciwieństwie do młodszych użytkowników, dla których internet jest głównie źródłem rozrywki – opisują autorzy raportu z agencji Vision & People.

Silversi nie tylko przeglądają treści w mediach społecznościowych, ale także aktywnie w nich uczestniczą - tworząc własny content, dzieląc się opiniami i angażując się w dialog z markami. Facebook i YouTube to ich ulubione platformy.

- Coraz częściej można się spotkać z seniorami, którzy stają się gwiazdami internetu jako silver influencerzy, zdobywając popularność dzięki swoim treściom w mediach społecznościowych. W raporcie pokazujemy, jak osoby po 55. roku życia aktywnie udzielają się online, od Facebooka po TikToka i jak ich prawdziwe historie oraz doświadczenia przyciągają zarówno młodszych, jak i starszych obserwujących. Ich szczerość i dojrzały sposób komunikacji zmieniają sposób, w jaki myślimy o marketingu w internecie, pokazując, że mają coś wartościowego do powiedzenia na każdym etapie życia - mówi Anna Taraska-Mazurkiewicz, strategic planner w Vision & People, współautorka raportu.

Kim jest polski silver influencer?

Silver influencerzy mają wyższy wskaźnik zaangażowania w porównaniu do młodszych influencerów – 3,18 proc. vs 2,27 proc.  

Najwięcej twórców w grupie 50+ znajdziemy w kategoriach takich jak moda, uroda i lifestyle.

- Spośród 30 największych profili silver influencerów, żaden nie reprezentował kategorii entertainment. Jednocześnie jest to najpopularniejsza kategoria wśród 30 najbardziej zasięgowych polskich influencerów - mówi Przemysław Guzik, strategy & media director w Vision & People, współautor raportu. - Kiedy młodsi influencerzy koncentrują się na treściach rozrywkowych, silversi wykorzystują swoje doświadczenie życiowe., ale także w obszarach, gdzie mogą oni podzielić się swoją specjalistyczną wiedzą, co czyni ich konta źródłem inspiracji i wartościowej wiedzy – dodaje ekspert.

Analiza pokazuje, że silver influencerzy mają znaczący udział odbiorców w grupie wiekowej 45+, stanowiący 13 proc. ich obserwujących, w porównaniu do zaledwie 1,2 proc. u młodszych influencerów.

Raport Vision & People powstał na podstawie dedykowanego badania CAWI, danych z narzędzia YouGov Profiles i Influtool. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]