SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Siódemka chce w ciągu 2-3 lat wejść na GPW lub znaleźć inwestora

Firma kurierska Siódemka, która w lutym tego roku przekształciła się w spółkę akcyjną, planuje w ciągu 2-3 lat wejść na giełdę, lub znaleźć inwestora, wynika z wypowiedzi prezesa Jarosława Śliwy dla agencji ISB. Spółka nie wyklucza też, że w tym czasie przeprowadzi akwizycje.

"Chcemy się rozwijać bardzo dynamicznie, mamy pomysły i w związku z tym będziemy potrzebowali kapitału. Natomiast nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji co do tego jak go pozyskamy. Może to być giełda, mogą to być rozwiązania alternatywne" - powiedział Śliwa. Ewentualne upublicznienie spółki mogłoby nastąpić w ciągu 2-3 lat.

"Zakładamy perspektywę dwu-trzyletnią, jako czas w którym upublicznimy spółkę, nie wykluczamy też innej formuły finansowania rozwoju" - dodał prezes. Zaznaczył, że do tej pory, w ciągu 10 lat swojej działalności, spółka rozwijała się organicznie.

Jarosław Śliwa dodał, że Siódemka może być zainteresowana przejęciami innych spółek ze swojej branży.

"Ten kierunek jest jak najbardziej brany pod uwagę" - powiedział Śliwa, choć zaznaczył, że wzrost jaki w ciągu 10 lat działalności osiągnęła firma w sposób organiczny uznaje za "satysfakcjonujący". Siódemka zamierza go kontynuować.

"Pracujemy nad rozszerzeniem zakresu usług jak i wejściem w inne segmenty rynku" - powiedział Śliwa. Zaznaczył, że spółka nadal będzie się koncentrować tylko na rynku polskim, natomiast chce silniej zaistnieć w sektorze klientów indywidualnych.

"W obszarze naszej działalności są rynki, które do tej pory są jeszcze nie zagospodarowane" - powiedział Śliwa. Wyjaśnił, że chodzi o pozyskanie nowej grupy klientów m.in. poprzez nowe usługi. Obecnie dla spółki najważniejszy jest sektor małych i średnich przedsiębiorstw ale spółka posiada też klientów korporacyjnym, gdzie znaczący udział mają banki

"Mamy w ofercie bardzo innowacyjną usługę dedykowaną dla banków, gdzie cedują one na nas czynności, do niedawna wykonywane tylko w placówce bankowej" - zaznaczył prezes. Do największych klientów Siódemki należą m.in. mBank, BRE Bank oraz Bank Zachodni WBK i Eurobank.

Śliwa poinformował, że w 2008 r. spółka wypracowała zysk netto w wysokości 4,7 mln zł, przy przychodach rzędu 150 mln zł Pomimo wyraźnego spowolnienia rynku Spółka w pierwszym półroczu br odnotowała dwucyfrowy wzrost wolumenu przewożonych paczek w stosunku do roku ubiegłego

"Dostrzegamy efekty kryzysu w sektorze finansowym , ale w pierwszej połowie roku Siódemka zrealizowała zakładane cele" - powiedział Śliwa.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Siódemka chce w ciągu 2-3 lat wejść na GPW lub znaleźć inwestora

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl