Skargi do KRRiT na relacje z wojny w polskich telewizjach

Do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wpłynęły skargi od widzów niezadowolonych ze sposobu przedstawiania inwazji Rosji na Ukrainę w polskich programach informacyjnych. Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że chodzi o emitowanie zbyt brutalnych zdjęć, ale także relację na żywo, które mogła ułatwić zadanie agresorowi.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:

Teresa Brykczyńska, rzeczniczka KRRiT zdradza Wirtualnemedia.pl, że skargi dotyczące relacji z wojny dotyczą wszystkich największych nadawców telewizyjnych. Jedną z nich złożono na  „Wiadomości” TVP1 z 1 marca 2022 roku. Wówczas zdaniem widza pokazano drastyczne obrazy z wojny bez ostrzeżenia. Identyczny zarzut dotyczy „Pytania na śniadanie” TVP2 z 27 marca br.

Na antenie stacji Wydarzenia24 2 marca pokazano z kolei materiał pod tytułem „Ukraina krwawi”. Skarżący twierdzi, że sceny w nim były zbyt drastyczne. Inna osoba poskarżyła się na relację na żywo TVN24 z ataku rakietowego na Lwów, którą stacja nadała 24 marca. Tutaj pojawił się „zarzut pokazywania szczegółów istotnych ze strategicznego punktu widzenia dla obrony Ukrainy”.

Po masakrze w Buczy będzie więcej skarg?

Wspomniane skargi dotyczą poprzednich tygodni. Nie można wykluczyć, że w najbliższym czasie napłynie ich więcej. W ostatnich dniach polskie i światowe telewizje informacyjne pokazały bowiem wiele zdjęć z masakry, do której doszło w Buczy pod Kijowej. W materiałach widoczne były ciała zamordowanych ludzi na ulicach czy masowe groby.

KRRiT po skargach występuje do nadawców telewizyjnych o nagrania z budzących kontrowersje programów. W specjalnym postępowaniu ocenia czy naruszona została ustawa o radiofonii i telewizji i inne przepisy. Wówczas może nałożyć na nadawcę telewizyjnego karę.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pod prąd. Jak Trójmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trójmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Trzy kanały z koncesjami. KRRiT daje więcej czasu Kanałowi Zero TV

Trzy kanały z koncesjami. KRRiT daje więcej czasu Kanałowi Zero TV