SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Składany Samsung Galaxy Fold z wpadką na starcie. Kilka poważnych awarii ekranu u recenzentów

Składany smartfon Samsung Galaxy Fold trafił do przedsprzedaży w USA i Korei Południowej, gdzie pierwsze partie urządzeń zostały sprzedane na pniu. Tymczasem niektórzy recenzenci, którzy otrzymali Galaxy Fold do testów donoszą o istotnych awariach nowatorskiego elastycznego ekranu, które sprawiają że telefon jest niesprawny po dwóch dniach użytkowania.

Article

Samsung Galaxy Fold został oficjalnie zaprezentowany w lutym 2019 r. Przełomowym elementem konstrukcyjnym urządzenia jest elastyczny ekran zbudowany w opracowanej przez Samsunga technologii Infinity Flex. Dzięki temu smartfon można złożyć na pół, a po jego rozłożeniu uzyskać wyświetlacz o rozmiarach 7,3 cala.

Jak ciepłe bułki

Samsung wyznaczył za Galaxy Fold wysoką cenę wynoszącą 2 tys. euro, a od początku tego tygodnia ruszyła przedsprzedaż smartfona w USA i Korei Południowej.

Okazało się, że zaporowa kwota za Galaxy Fold nie zniechęciła nabywców. Kilka godzin po starcie zamówień zapasy pierwszej partii telefonów uległy wyczerpaniu. Samsung był zmuszony przerwać przedsprzedaż, a klienci otrzymali maile z przeprosinami od firmy, która widocznie nie przewidziała tak wielkiej popularności premierowego modelu.

Chęć szybkiego zakupu Galaxy Fold wśród użytkowników napędzał także fakt, że pierwsze wrażenia technologicznych youtuberów którzy otrzymali smartfon do testów były pozytywne. Choć większość z nich zwracała uwagę na bardzo wysoką cenę urządzenia, to recenzenci podkreślali także ciekawe rozwiązanie zastosowane przez Samsunga i dodatkowe możliwości jakie telefon stwarza dla użytkowników.

 

 

 

Pękający ekran

W środę na dotąd pozytywnym wizerunku Galaxy Fold pojawiły się poważne rysy. Tego dnia bowiem kilku recenzentów testujących nowy smartfon zaczęło donosić o poważnych usterkach do jakich doszło po zaledwie jednym lub dwóch dniach korzystania z urządzenia.

Jednym z takich testerów był Dieter Bohn, dziennikarz serwisu The Verge, który zwrócił uwagę że na składanym wyświetlaczu Galaxy Fold pojawiło się najpierw podejrzane wybrzuszenie, później zaś ekran pękł wzdłuż linii jego składania. Wykrytą wadę przedstawiono na kilku fotografiach zamieszczonych przez The Verge, niektóre z nich prezentujemy poniżej.

Alarmujące informacje na temat wady wyświetlacza w Galaxy Fold pojawiły się również ze strony innych recenzentów. Steve Kovach ze stacji CNBC zamieścił na Twitterze krótki filmik dowodzący, że testowany przez dziennikarza egzemplarz po zaledwie jednym dniu używania stał się bezużyteczny z powodu awarii ekranu.

Na awarię swojego egzemplarza zwrócił uwagę także Mark Gurman, dziennikarz Bloomberga. W jego wypadku połowa wyświetlacza odmówiła posłuszeństwa powodując, że z telefonu nie dało się dalej korzystać. Gurman przyznał, że po otrzymaniu urządzenia do testów usunął z ekranu cienką warstwę materiału przypominającego folię ochronną. Dopiero później z instrukcji dowiedział się, że producent przestrzega przed jej zdejmowaniem. Dziennikarz utrzymuje jednak, że wspomniana warstwa do złudzenia przypomina ochronną folię spotykaną w innych modelach smartfonów i wielu użytkowników, jeszcze przed przeczytaniem ostrzeżenia od producenta po prostu ją usunie narażając się na awarię Galaxy Fold.

 

Samsung: Przyjrzymy się wnikliwie awariom

W odpowiedzi na alarmujące doniesienia recenzentów Samsung szybko wymienił dostarczone im smartfony i obiecał zbadać sprawę. Firma potwierdza to w komunikacie przesłanym do redakcji Wirtualnemedia.pl.

- Ograniczona liczba Galaxy Fold pochodzących z wczesnych etapów produkcji trafiła do testów prasowych – przyznaje Samsung. - Od pierwszych recenzentów otrzymaliśmy informacje dotyczące ekranu w przekazanych egzemplarzach Galaxy Fold. Wnikliwe przyjrzymy się każdemu przypadkowi, a także samym urządzeniom, aby ustalić przyczyny zgłoszonych zdarzeń. Dodatkowo, kilku testujących poinformowało, że usunęło z ekranów Galaxy Fold górną powłokę ekranu, powodując tym samym uszkodzenie urządzenia. Główny ekran Galaxy Fold pokryty jest warstwą ochronną, która stanowi jego strukturalną część. Jej zadaniem jest ochrona przed niezamierzonym zarysowaniem. Zdjęcie tej ochronnej warstwy z głównego ekranu może powodować jego uszkodzenia. Upewnimy się, aby ta informacja była w czytelny sposób przedstawiana klientom - zapowiada koncern w komunikacie.

Według wcześniejszych zapowiedzi Galaxy Fold ma się pojawić na polskim rynku w nadchodzących tygodniach. W przeszłości Samsung miał już problemy z niektórymi swoimi premierowymi urządzeniami wprowadzanymi na rynek. Najgłośniejsza była afera związana ze smartfonami Galaxy Note 7, które na skutek wady konstrukcyjnej ulegały groźnym samozapłonom. Ostatecznie Samsung został zmuszony w atmosferze skandalu do wycofania tego modelu ze sprzedaży.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Składany Samsung Galaxy Fold z wpadką na starcie. Kilka poważnych awarii ekranu u recenzentów

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
i to są jaja ;)
4 2
odpowiedź
User
pavv
Fajnie. Kroją kasę za sprzęt którego im się nawet tydzień nie chciało testować. Niech klienci testują - może jak się zepsuje to na nich zwalimy winę?
4 2
odpowiedź
User
Niki
W końcu Wielkanoc to i są jaja.
5 2
odpowiedź
User
KM
No to witamy nabywców w gronie beta testów, dobry biznes robi Samsung, nie dość, że przetestują chłam to jeszcze zapłacą za to gruuubą kasę.
6 1
odpowiedź
User
zed
Tacy inteligentni ci spece i blogerzy, a nie zauważyli ostrzeżenia, żeby nie zrywać warstwy ochronnej. Przynajmniej wiadomo, kogo nie warto czytać ani oglądać.
17 2
odpowiedź