Słowacka agencja JANDL wykorzystuje Tinder do ominięcia cenzury w Rosji

Słowacka agencja JANDL znalazła sposób na ominięcie rosyjskiej cenzury mediów społecznościowych. Przekazuje Rosjanom prawdę o wojnie w Ukrainie i inwazji Rosji na ten kraj za pośrednictwem globalnej platformy randkowej Tinder, która nie została zablokowana.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Słowacka agencja JANDL wykorzystuje Tinder do ominięcia cenzury w Rosji

W czwartek rano agencja JANDL z siedzibą w Bratysławie uruchomiła stronę internetową wyraźnie odwołującą się do „kłamstwa rosyjskiego prezydenta Władimira Putina na temat wojny i inwazji, nazywającego je tylko specjalną operacją wojskową”. Zaprasza tam odwiedzających, którzy mają konto na platformie randkowej Tinder Plus, do pomocy w rozpowszechnianiu prawdy. Rosjanie mogą poznać prawdę o tym, co dzieje się na Ukrainie za pomocą zdjęć i wiadomości.

„Aby ominąć cenzurę, zachęca się ludzi do zmiany lokalizacji na dowolne miasto w Rosji, wykorzystania zdjęć z galerii jako zdjęć profilowych i wklejenia wiadomości, aby poinformować Rosjan o tym, co tak naprawdę dzieje się na Ukrainie” – czytamy w oświadczeniu agencji.

Chociaż Rosja zacieśniła kontrolę nad internetem, blokując dostęp do Facebooka i Instagrama oraz ograniczając dostęp do Twittera, a także wielu zagranicznych serwisów informacyjnych, najwyraźniej nie zajęła się jeszcze Tinderem.

grafika

- Jestem na Tinderze z wiadomością i po prostu otrzymuję raporty od Rosjan” – potwierdził dyrektor kreatywny JANDL Alex Strimbeanu  dodając: - Ale w tym samym czasie wdałem się w wiele dyskusji z Rosjanami i Rosjanami. Wydają się otwarci na inną narrację niż ta, którą sprzedaje się w rosyjskiej telewizji, co moim zdaniem jest niesamowite i dające nadzieję.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej