SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Trójka z największym spadkiem w II kwartale 2018, Eska wyprzedziła Jedynkę. Rekord Antyradia

W drugim kwartale br. na pozycji zdecydowanego lidera rynku radiowego w Polsce znalazło się RMF FM. Na trzecie miejsce awansowała Eska, która wyprzedziła Trójkę i Jedynkę. Warty odnotowania jest rekordowy wynik Antyradia i duży wzrost słuchalności Radia Wawa - raport Wirtualnemedia.pl.

Article

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od kwietnia do czerwca 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,3 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,2 pkt. proc.  - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,7 proc., czyli 0,7 pkt. proc. mniejszym niż w analogicznym okresie 2017 roku. Od 3 kwietnia br. Radio ZET wprowadziło korektę ramówki - pasmo poranne prowadzi Damian Michałowski i Michał Korościel, a przedpołudniowe - Tomasz Florkiewicz. Agnieszka Kołodziejska natomiast jest prowadzącą pasma w godz. 12-15, a Marcin Sońta i Mateusz Ptaszyński - w godz. 15-18.

Z miejsca czwartego na ostatnią lokatę podium awansowała sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 8 proc., po wzroście o 1,3 pkt. proc. Stacja ta pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu.

Eska wyprzedziła publiczną Jedynkę, która spadła z miejsca trzeciego na czwarte. Udział PR 1 spadł najbardziej w zestawieniu - o 1,1 pkt. proc. do 6,8 proc.

Z czwartego na piąte miejsce spadła Trójka z wynikiem na poziomie 5,7 proc. (jest to wyrównanie najniższego wyniku słuchalności tej stacji z fal grudzień 2017-luty 2018 i luty - kwiecień 2018 przynajmniej od 2008 roku). W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 1 pkt. proc.

Najwyższy wynik w historii zanotowało Antyradio, którego średni udział wzrósł o 0,3 pkt. proc. do 2 proc. Stacja ta w zestawieniu awansowała z 12. na 11. lokatę. - Ten wynik to efekt zaangażowania i pracy całego zespołu Antyradia oraz konsekwentnie prowadzonej strategii programowej. Postawiliśmy na autentyczność i osobowości, w których jest rock. Od stycznia mamy nowy poranek, który notuje rekordowe wyniki. Uzupełnieniem programu są spójne działania poza antenowe - Płyta Rocku, Antyfest Antyradia. Dopiero co wróciliśmy z Open'era, a już szykujemy się na Pol'and'Rocka i przygotowujemy jesienną ramówkę. Wszystko to wspieramy solidną komunikacją poza antenową i nie spoczywamy na laurach - komentuje te wyniki portalowi Wirtualnemedia.pl Mariusz Smolarek, redaktor naczelny Antyradia.

Wysoki wzrost, wynoszący 0,4 pkt. proc., zanotowało Radio Wawa, którego wynik zwiększył się do 1,7 proc.

Na 17. miejscu uplasowała się nowa rozgłośnia Meloradio, która 4 września ub.r. zastąpiła Radio ZET Gold. Uśredniony udział tej stacji w drugim kwartale br. wyniósł 0,8 proc., czyli 0,1 pkt. proc. więcej względem ZET Gold z analogicznego okresu rok wcześniej.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Trójka z największym spadkiem w II kwartale 2018, Eska wyprzedziła Jedynkę. Rekord Antyradia

32 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Babcia Władzia
Pisowskie radiowęzły tam gdzie ich miejsce, na dnie.
50 8
odpowiedź
User
Praski ordynator
Salowa, zapraszam do siebie. Potłukłaś termometry i zatrułaś rtęcią cały oddział. Aplikujesz cyjanek zamiast tymianku.
22 4
odpowiedź
User
Fan
Dobrze się dzieje w tej zecie ostatnio. Szkoda ze zmiany w programie zrobiono tak późno
9 14
odpowiedź
User
bartłomiej piątkowski
Jest na szczęście alternatywa, TOK FM się dobrze słucha, ew Katowice, mimo, że państwowe to nie ma tam takiego prania mózgu. A "rzępolenie" zawsze było na pierwszym miejscu, chyba odkąd powstał RMF, też nie lubię ale co zrobić
18 13
odpowiedź
User
Gość
Ale manipulujecie tytułami. Najwięcej spadło PR 1, a nie PR 3.
4 14
odpowiedź
User
proDABplusowiec
Słuchalność Antyradia wzroslaby gdyby byłaby cyfryzacja radia naziemnego poprzez DAB+. Cyfryzacja naziemnej radiofonii poprzez DAB+ albo śmierć radia zarówno tradycyjnego, jak i internetowego a nawet hybrydowego.
10 13
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Tak się kończy dla piSSowskiej propagandy majstrowanie przy mediach. Słowo "publiczne" zrozumieliście dosłownie. Nie za swoją kasę się bawicie w tej waszej postrzeczywistości.
Brawo towarzysze!
39 3
odpowiedź
User
Korzeń Żeńszenia
Słuchalność Antyradia wzroslaby gdyby byłaby cyfryzacja radia naziemnego poprzez DAB+. Cyfryzacja naziemnej radiofonii poprzez DAB+ albo śmierć radia zarówno tradycyjnego, jak i internetowego a nawet hybrydowego.


DAB+ jest tak prosty i sensowny jak Twój post.
12 4
odpowiedź
User
Wojtek
Wiara w sondaże czy pseudoprofesjonalne badania jest komiczna. Ciekawe, czy reklamodawcy odnoszą się do nich z (choćby minimalnym) zaufaniem?
1 28
odpowiedź
User
Janusz
Ja w Warszawie słucham TOK FM (żeby coś wiedzieć), KAMPUS (żeby coś posłuchać), Antyradio (żeby coś posłuchać jak KAMPUS przynudza), Chilli ZET (jak mam ochotę na muzyczne przynudzanie). Tyle. Wcześniej nr 2 była Trójka ale wypadała z mojego radia.
32 3
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing