SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Słuchalność radia w 16 największych miastach i aglomeracjach Polski (raport)

W 8. spośród 16. analizowanych największych miast i aglomeracji w Polsce liderem rynku radiowego było RMF FM. Trójka znalazła się na czele w trzech miejscach. Ponadto liderami słuchalności były takie stacje, jak: Radio ZET, Eska, Radio Szczecin, Rekord FM i Radio Gra.

Przedstawiamy raport Radio Track Millward Brown za okres od lutego do lipca 2016 roku przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl - dotyczący najpopularniejszych stacji radiowych w wybranych miastach Polski, pod względem udziału słuchania, w grupie wiekowej słuchaczy od 15 do 75 lat.

W Warszawie liderem było Radio ZET (spadek z 14,2 proc. do 13,2 proc. udziału). Druga była Trójka (taki sam wynik na poziomie 9,5 proc.). Podium uzupełnia RMF FM (taki sam wynik na poziomie 9,4 proc.). Z kolei na czwartą lokatę - z pozycji siódmej - awansowało VOX FM, które gra szeroko rozumianą muzykę taneczną, w tym gatunki disco polo (z 6 proc. do 8,9 proc.).

>>> Rynek radiowy w Warszawie

W Aglomeracji Śląskiej pierwszą lokatę zajęło RMF FM (spadek z 33,6 proc. do 29,1 proc. udziału). Drugie miejsce zajęła Trójka (wzrost z 8,9 proc. do 11,3 proc.). Na ostatniej pozycji podium uplasowało się Radio Piekary (z 5,8 proc. do 6,8 proc.). Czwartą lokatę zajęły Złote Przeboje Karolina, które przed rokiem były piąte (z 5,4 proc. do 5,5 proc.).

>>> Rynek radiowy w Aglomeracji Śląskiej

W Trójmieście nowym liderem została Trójka, która przed rokiem była druga (z 13,3 proc. do 18,1 proc. udziału). Na drugie miejsce spadło RMF FM (z 16,9 proc. do 13,8 proc.). Ostatnią lokatę podium zajęło Radio ZET (taki sam wynik na poziomie 9,3 proc.). Na czwarte miejsce - z szóstego - awansowało TOK FM (z 5,6 proc. do 8 proc.).

>>> Rynek radiowy w Trójmieście

W Poznaniu z drugiego na pierwsze miejsce awansowała Eska (z 12 proc. do 13,1 proc.). Na drugą lokatę spadła Trójka (z 13,3 proc. do 12,5 proc.). Ostatnią pozycję podium zajęły Złote Przeboje (spadek z 11,1 proc. do 9,5 proc.). Czwarta lokata przypadła RMF FM (z 10,9 proc. do 8,2 proc.).

>>> Rynek radiowy w Poznaniu

W Krakowie pierwsza lokata należała do RMF FM (spadek z 23,9 proc. do 21,2 proc. udziału). Drugie miejsce zajęła Trójka (wzrost z 11,2 proc. do 14,2 proc.). Na ostatnią lokatę podium - z miejsca ósmego - awansowało Radio Kraków (z 4,8 proc. do 7,1 proc.). Na czwartą pozycję - z szóstej - awansowało TOK FM (z 5,5 proc. do 6,9 proc.).

>>> Rynek radiowy w Krakowie

W Łodzi na pozycji lidera uplasowało się RMF FM, które awansowało z drugiej pozycji (wzrost z 11,9 proc. do 16,6 proc. udziału). Drugie miejsce zajęła Trójka, która przed rokiem była czwarta (wzrost z 11,1 proc. do 11,7 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca piątego - awansowało Radio ZET (taki sam udział na poziomie 10,5 proc.). Na czwartą lokatę - z trzeciej - spadła Jedynka (w dół z 11,2 proc. do 9 proc.).

>>> Rynek radiowy w Łodzi

We Wrocławiu pierwsza była Trójka (spadek z 13 proc. do 12,1 proc. udziału). Drugie miejsce zajęło RMF FM (wzrost z 10,1 proc. do 10,5 proc.). Na ostatnią lokatę podium - z miejsca ósmego - awansowało TOK FM (z 5,4 proc. do 8,5 proc.). Na czwartą pozycję - z trzeciej - spadły Złote Przeboje Kolor (z 9 proc. do 7,3 proc.).

>>> Rynek radiowy we Wrocławiu

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Słuchalność radia w 16 największych miastach i aglomeracjach Polski (raport)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam Detlaff
To chyba niestety ostatnie tak dobre wyniki słuchalności Trójki. Niestety pani Barbara Stanisławczyk niszczy publiczne radio. Ta pani nie ma kompetencji i niech mnie nikt to źle nie zrozumie. Nie mam nic przeciwko PiSowi.
Słuchalność Jedynki leci na łeb na szyje. Trójka "jeszcze" się trzyma ponieważ ma wiernych słuchaczy i na szczęście jeszcze nie odeszli "kultowi" dziennikarze którzy na szczęście nie zajmują się polityką.
Czwórka jedyna stacja dla młodych i aktywnych zawodowo została zlikwidowana na FM a więc młody i aktywny zawodowo słuchacz nic w Polskim Radiu nie znajdzie.
Komercyjne stacje (Zet i RMF) mogą zacierać ręce gdyż w obecnej sytuacji ich słuchalność będzie rosła a więc mogą tylko podziękować pani Stanisławczyk za taki prezent.
Więcej szczęścia ma jednak TVP ponieważ Jacek Kurski choć z nadania politycznego to przynajmniej z zawodu jest dziennikarzem. Co prawda wiele niepotrzebnych zmian nastąpiło w dziale informacyjnym to już w kwestii programów sportowych i negocjacji co do praw emisji niektórych wydarzeń sportowych ma na swym koncie same sukcesy. Jesli jeszcze uda mu się uruchomić TVP Sport HD w DVB-T tak jak zapowiadał to będzie sukces.
odpowiedź
User
Zamirex
Minęły 3 lata i Francuzi powinni odpowiedzieć sobie na pytanie: Czy potrzebne jest, by zet gold było w tylu miastach. Są ośrodki, w których stacja ma ponad 5% słuchalności, a są i takie, gdzie nie przekracza 1% jak np. Poznań. Ciągłe awarie nadajnika na 99.4 fm też nie pomagają w tym, by ludzie słuchali stacji. Poza tym pomimo upływu takiego okresu wielu ludzi nie wie, że taka stacja istnieje. Brak skutecznej kampanii reklamowej i postaci, które przyciągają do stacji. Bogdan Fabiański przestał być magnesem, bo o ile jeszcze 3 lata miał około 20 godzin tygodniowo swoich audycji to teraz ma wstawki tylko rano i po południu i w pasmach zet gold party (2 godziny w piątek) i Gorączka Sobotniej Nocy (5 godzin w sobotę). Poza tym nie są to jego autorskie audycje, gdyż nawet Gorączka Sobotniej Nocy ma z góry narzuconą playlistę
odpowiedź
User
twój nick
Poprawcie link dla Wrocławia !!
odpowiedź