SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Smaker.pl na czele serwisów kulinarnych. W górę Beszamel i WP Kuchnia - mocno w dół Durszlak, Mniammniam i Gotujmy (TOP15)

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem kulinarnym pozostaje Smaker.pl. W skali roku spore wzrosty odwiedzalności osiągnęły Beszamel.se.pl i Kuchnia.wp.pl, a duże spadki zanotowały m.in. Durszlak.pl, Mniammniam.com i Gotujmy.pl. W TOP15 jest blog Kwestiasmaku.com oraz dwie witryny marketingowe: Doradcasmaku.pl i Kuchnialidla.pl.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W kwietniu br. Smaker.pl (Grupa Interia) odwiedziło 3,46 mln realnych użytkowników, co dało 12,45 proc. zasięgu. Serwis zanotował 21,66 mln odsłon, a odwiedzający spędził w nim przeciętnie 5 minut i sekundę - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Smaker.pl jest liderem wśród witryn o jedzeniu w każdym z tych kryteriów. Największą przewagę ma pod względem liczby odsłon - drugi w rankingu blog Kwestiasmaku.com zanotował ich ponad dwa razy mniej (10,21 mln). Kwestiasmaku miała przy tym 2,28 mln użytkowników oraz trzy minuty i 46 sekund przeciętnego korzystania przez internautę.

Na trzecim miejscu znalazł się Przysplijprzepis.pl (Burda International Polska) z 1,83 mln użytkowników i 6,06 mln odsłon. W rankingu jest jeszcze inna witryna Burdy - Mojegotowanie.pl (1,03 mln użytkowników i 2,09 mln odsłon).

Dwa serwisy na liście ma też Grupa Interia: oprócz Smaker.pl - Durszlak.pl (566,8 tys. użytkowników i 1,84 mln odsłon). Ponadto w zestawieniu znalazły się witryny innych dużych wydawców: Kuchnia.wp.pl (1,71 mln użytkowników i 7,3 mln odsłon) należąca do Wirtualnej Polski, Beszamel.se.pl (1,1 mln użytkowników i 1,9 mln odsłon) z portfolio ZPR Media, Ugotuj.to (962,5 tys. użytkowników i 2,84 mln odsłon) od Agory, Gotujmy.pl (787,2 tys. użytkowników i 1,64 mln odsłon) wydawane przez Edipresse oraz Gotowanie.onet.pl (560,1 tys. użytkowników i 1,28 mln odsłon) należące do Grupy Onet-RAS Polska.

W zestawieniu są też dwie witryny o profilu content marketingowym: Doradcasmaku.pl (1,47 mln użytkowników i 6,5 mln odsłon) należący do producenta przypraw Prymat oraz Kuchnialidla.pl (1,07 mln użytkowników i 4,07 mln odsłon) wydawana przez sieć sklepów Lidl.

Na samych komputerach Smaker.pl ma jeszcze większą przewagę w liczbie użytkowników i odsłon. W kwietniu zanotował 1,88 mln odwiedzających i 10,15 mln odsłon, natomiast zajmująca drugie miejsce Kuchnia.wp.pl miała 1,09 mln użytkowników i 4,95 mln odsłon.

Na Kwestiasmaku.com przeciętny użytkownik spędził sześć minut i 10 sekund, na Mniammniam.com - pięć minut i 37 sekund, a na Smaker.pl - cztery minuty i 58 sekund.

Z kolei na smartfonach i tabletach Smaker.pl zanotował 1,87 mln użytkowników i 11,5 mln odsłon.

Poziom miliona użytkowników przekroczyły jeszcze Kwestiasmaku.com (1,39 mln odwiedzających i 4,35 mln odsłon) oraz Przyslijprzepis.pl (1,15 mln odwiedzających i 4 mln odsłon).

W skali roku Smaker.pl osiągnął wzrost zasięgu o 0,5 pkt proc. (czyli 4,2 proc.). Za to liczba odsłon serwisu zmalała o 2,64 mln (a więc 10,9 proc.), a średni czas spędzony w nim przez użytkownika - o minutę i 23 sekundy (21,6 proc. w dół).

Spore spadki zanotowała Kwestiasmaku.com: o 2,15 pkt proc. zasięgu, 10,88 mln odsłon oraz 8 minut i 11 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 20,7, 51,6 i 68,5 proc. w dół). Jeszcze więcej stracił Durszlak.pl, który w kwietniu ub.r. był na trzecim miejscu pod względem zasięgu, a rok później - na czternastym. Serwisowi ubyło 5,66 pkt proc. zasięgu, 7,81 mln odsłon oraz minutę i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania (to 73,5, 80,9 i 40,5 proc. w dół).

Bardzo duże spadki odwiedzalności zanotowały też Gotowanie.onet.pl - 1,91 pkt proc. i 7,5 mln odsłon (48,6 i 85,4 proc. w dół), Mniammniam.com - 2,96 pkt proc. zasięgu i 3,9 mln odsłon (48,3 i 52,4 proc. w dół), Gotujmy.pl - 2,46 pkt proc. zasięgu i 2 mln odsłon (46,5 i 55 proc. w dół), Mojegotowanie.pl - 2,5 pkt proc. zasięgu i 2,36 mln odsłon (40,4 i 53,1 proc. w dół), a także Ugotuj.to - 2,19 pkt proc. zasięgu i 3,18 mln odsłon (38,8 i 52,8 proc. w dół).

Za to Kuchnia.wp.pl zyskała 0,91 pkt proc. zasięgu i 1,77 mln odsłon (czyli 17,4 i 32,1 proc.), a Przepisy.pl - 0,52 pkt proc. zasięgu i 2,13 mln odsłon (11 i 47,4 proc.). Natomiast Beszamel.se.pl osiągnął wzrost aż o 1,82 pkt proc. zasięgu i 874,6 tys. odsłon (czyli 84,3 i 85,1 proc.).

Dołącz do dyskusji: Smaker.pl na czele serwisów kulinarnych. W górę Beszamel i WP Kuchnia - mocno w dół Durszlak, Mniammniam i Gotujmy (TOP15)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fot
Beszamel, Wasze statystyki mówią, że ludzie od Was uciekają. 1 minuta i 8 sekund średniego czasu oznacza, że jest wielu takich, która wpadają na 5 sekund. Może odstraszać ich zbyt wysoka główka, ale wydaje mi się, że nazwa też jest kosmicznie głupia.
odpowiedź
User
Fot
UPS, nagłówek jest mały, sprawdziłam
odpowiedź