SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W 2026 r. ponad połowa gospodarstw domowych na świecie ze Smart TV

Za pięć lat 1,1 mld gospodarstw domowych będzie posiadać telewizor z możliwością podłączenia do sieci - tak wynika z raportu Strategy Analytics. Oznacza to, że w 2026 r. Smart TV będzie dostępny aż w 51 proc. gospodarstw domowych na całym świecie.

Smart TV firmy Samsung Article

Do końca 2020 r. telewizor z możliwością podłączania do sieci, czyli tzw. Smart TV, posiadało 665 mln gospodarstw domowych, czyli 34 proc. wszystkich na świecie. Z prognoz Strategy Analytics wynika, że za pięć lat ta liczba ma znacznie wzrosnąć. W 2026 r. telewizor Smart TV będzie posiadało aż 1,1 mld gospodarstw domowych, co stanowi 51 proc. wszystkich na świecie. Piszą o tym w raporcie "Global Smart TV Forecast for 88 Countries 2011-2026" analitycy z firmy badawczej Strategy Analytics.

W zeszłym roku sprzedano 186 mln inteligentnych telewizorów, co stanowi 79 proc. wszystkich sprzedanych płaskich telewizorów. Sprzedaż Smart TV wzrosła w 2020 r. o 7,4 proc. Najwięcej takich modeli przybyło w Ameryce Północnej. Autorzy raportu podkreślają, że wzrost sprzedaży inteligentnych telewizorów ma związek z pandemią koronawirusa, ponieważ konsumenci spędzali więcej czasu w domu z powodu ograniczeń związanych z COVID-19.

Jeśli chodzi o producentów inteligentnych telewizorów to już dziewiąty rok z rzędu liderem sprzedaży Smart TV jest Samsung. Drugie miejsce w 2020 r. zajęła firma TCL, a trzecie - LG.

"Konsumenci chcą wymieniać stare zestawy"

- Smart TV to standardowa funkcja większości sprzedawanych obecnie telewizorów płaskoekranowych, dlatego popularność inteligentnych telewizorów w gospodarstwach domowych będzie rosła. Konsumenci chcą wymieniać stare zestawy na nowoczesne wersje z obsługą inteligentnych urządzeń - komentuje Edouard Bouffenie, starszy analityk ze Strategy Analytics. - Ponieważ inteligentna funkcjonalność nie jest już punktem różnicującym, ale stała się koniecznością, producenci Smart TV musieli dokonać wyboru między utrzymaniem własnego ekosystemu oprogramowania i aplikacji lub licencjonowaniem platformy oprogramowania od partnera zewnętrznego. Podczas gdy wiele osób zdecydowało się na współpracę z takimi platformami, jak Android TV czy Roku, by uniknąć bieżących kosztów utrzymania własnej platformy, kilka marek, w tym Samsung, Vizio i LG, robi to samo i chce wykorzystać szybko rozwijający się rynek telewizji hybrydowej.

Z kolei David Watkins, wiceprezes Strategy Analytics, uważa, że dostawcy telewizyjnych platform streamingowych stoją przed poważnym wyzwaniem związanym ze zwiększaniem zaangażowania widzów i zapewnienia im, aby pozostali przy swojej platformie i nie przełączali się na inne źródło. - Dostawcy systemów Smart TV OS muszą starać się przyciągać widza telewizyjnego poprzez ulepszone możliwości wykrywania treści, zaawansowane platformy analityczne i reklamowe oraz opracowanie intuicyjnego i przyjaznego dla użytkownika interfejsu użytkownika - mówi David Watkins.

Jeśli chodzi o nasz kraj, to ponad 10 mln dorosłych Polaków ma telewizor z dostępem do internetu. 60 proc. z nich aktywnie korzysta z aplikacji dostępnych na takich odbiornikach. Tak wynika z cyklicznego badania VideoTrack 5 agencji Wavemaker. Podłączony do sieci telewizor jest w ostatnich latach ekranem najszybciej zdobywającym popularność wśród widzów VOD. Samsung jest najpopularniejszym producentem, a Youtube i Netflix królują wśród aplikacji.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W 2026 r. ponad połowa gospodarstw domowych na świecie ze Smart TV

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl