SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Smart TV w 37 proc. polskich domów, w serwisach VoD najchętniej oglądane filmy, seriale i sport

Polacy oglądają coraz więcej telewizji i są otwarci na nowe sposoby jej konsumpcji. Choć nadal najchętniej wybieramy perspektywę domowej kanapy, to odwiedzamy też serwisy online i platformy VoD. Coraz częściej poszukujemy też różnorodnych, wartościowych treści - wynika z badania Millward Brown.

Article

92 proc. polskich gospodarstw domowych ma do dyspozycji przynajmniej 1 laptop, a 84 proc. przyznaje się do posiadania smartfona. W ponad połowie polskich domów pojawił się tablet, a 37 proc. gospodarstw zaopatrzone jest w Smart TV.

Wielu respondentów wyraża chęć uzupełnienia stanu posiadania o kolejne urządzenia. Na szczycie listy marzeń pojawiają się tablet (19 proc.), konsola do gier (16 proc.) oraz telewizor z dostępem do internetu (13 proc.).

17 proc. badanych uzyskuje dostęp do telewizyjnych programów przynajmniej trzy razy w tygodniu na przynajmniej trzech ekranach. Co czwarte gospodarstwo domowe telewizyjnego entuzjasty wyposażone jest praktycznie we wszystkie urządzenia dostępne na rynku.

To gatunek programu determinuje sposób jego oglądania. Filmy chętniej niż inne gatunki śledzimy na VoD (65 proc. respondentów), seriale bezpłatnie w serwisach nadawców (50 proc.), a sport i wiadomości na żywo w internecie (odpowiednio 48 proc. i 54 proc.). Programy dokumentalne oglądamy natomiast przede wszystkim w sposób tradycyjny (82 proc.). 60 proc. respondentów nagrywa tego typu programy.

Nadal najłatwiejszym i najpopularniejszym sposobem oglądania jest telewizja tradycyjna: ponad 70 proc. widzów wciąż docenia łatwość tego rozwiązania i ten sposób dostępu do treści wybiera wciąż najchętniej. Nowe możliwości, jakie daje technologia, są oceniane jako atrakcyjne ze względu na elastyczność oraz szeroki wachlarz dostępu do programów. Potrzebom odbiorców najlepiej odpowiadają nagrywarki oraz bezpłatne aplikacje.

Prawie połowa respondentów czuje się usatysfakcjonowana zakresem obecnej oferty VoD. Jednak ponad 40 proc. respondentów czuje wciąż niedosyt, a na pierwszym miejscu na liście ich potrzeb pojawia się dokument (55 proc.). Następne w kolejności są filmy (44 proc.) i seriale zagraniczne (40 proc.).

>>> VoD.pl na czele, w dół Iplex.pl, rekord Ipla.tv (analiza serwisów VoD)

Widzowie platform VoD są skłonni ponosić opłatę za dostęp do programów wyłącznie wysokiej jakości, do obejrzenia na dużym ekranie telewizora. Emitowanie reklam w materiałach wideo stanowi akceptowalny ekwiwalent ponoszenia opłat za oglądanie programu, jednak nie ma akceptacji dla bloków reklamowych dłuższych niż ok. 2-3 minuty.

Media społecznościowe to źródło, z którego chętnie czerpiemy informacje o telewizyjnych programach. 30 proc. respondentów ogląda programy polecone im przez znajomych na Facebooku, 15 proc. dyskutuje w mediach społecznościowych o programie w czasie jego oglądania, a co czwarta osoba poleca program za ich pośrednictwem. Jednak najchętniej widz wpisuje tytuł w wyszukiwarkę (46 proc. respondentów).

Badanie ilościowe "Dojrzewanie polskiej widowni" zostało przeprowadzone przez Millward Brown na zlecenie Discovery Networks CEEMEA (oddział Discovery Communications) w styczniu 2014 r. metodą CAWI na grupie 1000 osób z dostępem do internetu i płatnej telewizji. Zostało ono uzupełnione o badanie jakościowe na osobach, które na co dzień korzystają z większej liczby ekranów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Smart TV w 37 proc. polskich domów, w serwisach VoD najchętniej oglądane filmy, seriale i sport

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl