Spółka Snap, właściciel platformy Snapchat podała wyniki za drugi kwartał 2020 r. Okazuje się, że firma radziła sobie finansowo ze zmiennym szczęściem, zaś pandemia koronawirusa i domowa izolacja wpłynęły na wzrost zainteresowania aplikacją.
Przychody w górę, rośnie strata
W drugim kwartale 2020 r. Snap zanotował przychody w wysokości 454,158 mln dol., co oznacza wzrost rok do roku o 17 proc. Z kolei w ujęciu półrocznym wpływy spółki zamknęły się kwotą 916,636 mln dol. po wzroście o 29 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Czytaj także: Snapchat wprowadza Brand Profiles. Marki będą mogły prowadzić własne profile w serwisie
W drugim kwartale br. Snap wykazał stratę netto w wysokości 325,951 mln dol., która okazała się o 28 proc. wyższa rok do roku. Podobna tendencja ujawniła się w wypadku półrocza, w którym strata netto zwiększyła się o 12 proc. osiągając poziom 631,887 mln dol.

Rośnie liczba użytkowników
W drugim kwartale br. globalna liczba użytkowników Snapchata korzystających z aplikacji każdego dnia osiągnęła 238 mln, co oznacza wzrost rok do roku o 17 proc.
Największa liczba użytkowników aplikacji (90 mln po wzroście rok do roku o 9 proc.) pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, w Europie ze Snapchata korzysta 71 mln internautów (wzrost o 12 proc.), zaś w krajach zdefiniowanych jako „reszta świata” liczba użytkowników Snapchata wzrosła o 37 proc. do poziomu 77 mln.

Firma zaznacza, że w drugim kwartale o 45 proc. zwiększyła się liczba użytkowników korzystających z treści typu Shows, zaś na platformie Discover grupa odbiorców powyżej 35. roku życia zwiększyła się o 40 proc. rok do roku.
Na koniec czerwca 2020 r. spółka Snap zatrudniała na całym świecie ponad 3,5 tys. pracowników po wzroście w skali roku o 30 proc.
Czytaj także: TikTok najpopularniejszą mobilną aplikacją maja, Zoom przed WhatsAppem i Facebookiem (TOP 10)













